(,'') ('',)

Daisypath Anniversary tickers

February 02, 2010

100th

salam semuanya.. welcome february 2010. a month has passes us, and now, the 100th entry that i am going to post. :) also, after a year blogging.

saya sadari, x banyak, eh bukan x banyak, malah semua post saya xde pun yg berilmiah, mungkin sesaja isi masa lapang, sbg ruang utk melepaskan isi dalam hati. perhaps, as a habit. mungkin lepas ni kena lagi byk menulis, mengukir cerita2 yg berguna utk di kongsi bersama. tp, as far as i remember and i realize, saya suka ber-blog, sama ada write new entry, tgh, usha, baca blog org. cuma jgn melampaui batas menulis perkara yg bukan2 sudah lah. just mind our own boundary. hehe

dalam berkira2 gini, terasa cepat betul masa berlalu.
setahun sudah ber-blog.
dua tahun sudah duduk di kuarters tmpt menginap skang, dan bulan ini, mungkin bulan akhir saya tinggal di situ.
sesi jan 08 yg lalu (juga dua tahun yg lepas), saya ant staf jke yg berpindah ke bilik EE, bilik atas. bezanya thn ini saya mulakan semester baru di ruang keje yg baru.
dua tahun lebih juga menjadi seorang tenaga pengajar.
;)
time will always flow, but it is all depend on me how to manipulate it.

ermm, saya ada sesuatu utk di masukkan di sini. ini salah satu cenderahati. tp saya tak D-I-Y banyak. dalam 50 pieces sahaja. hehe mak saya mintak tambah lagi 50. tgk la daya tahan macamana. ;)

1. mug ni saya beli kat small garden kuatan. memula igt porcelin, tp kaca rupanya. harganya rm2/mug. quite costly jugak lah. tp memandangkan sudah berniat, kena beli jugak. asalnya jugak, pada badan mug ni la saya nak buh sticker decal tu, last minute, habe to call-off. hehe


2. hari tu belajar wat bintang2 begermelapan ngan kawan2. kawan2 pun byk tolong. mcna, rina, sheda, mek ja. asalnya nak buh kat luar, tp tunang saya ckp jd macam dak tadika. so, sbb alang2 dah ada byk bintang2 tu, saya buh la dalam cawan nih.

3. pastu, tunang saya pilihkan reben terima kasih warna maroon. ni beli di small garden di area cultural town tuh. reben yg seumpama ini pun ada di jual di dungun. tp kualiti lagi bagus yg beli di kuantan. harga bergantung pada saiz. ada rm9.9, ada rm6.9. pastu tampal keliling cawan tuh.

4. ini la hasilnya yg xseberapa. :)

5. pastu saya ikat hujung tu ala-ala reben, dan tambah kan tali silver bentuk love. tali tu saya recycle yg hiasan masa majlis bertunang dulu-dulu kala tu. kunun nak naikkan seri. hehe

6. last sekali, saya buh satu bunga kecik warna kuning-cream. ini pun yg recycle masa tunang ari tu. tp sbb sikit yg ada, saya kena beli lagi. 6 pieces, dlm rm4 kot harganya.
bg saya comel lah. bg orang lain, xpasti. mungkin boleh buat lagi cantik.

7. buat banyak2, jd macam2 pattern lak.. heheh sedia utk dijual diberi pada tetamu nanti. tp maaflah, xmampu nak bg utk semua. mungkin yg awal2 je dpt kot. heheh kos per cawan estimation rm2.5 =p

sekian utk kali ini.

1 comment:

basket_lab said...

jom tgk door gift vantage serendah rm 1+kotak+mini mug berbaloi2...

www.basketlab.blogspot.com