(,'') ('',)

Daisypath Anniversary tickers

February 06, 2010

kemana s


salam.. selamat berhujung minggu semua. sesama spend the time wisely.. 

saya balik kg lagi minggu ni. terpaksa escape dr aktiviti jabatan, jke family day. memula tu mmg saya buh nama, siap pakat nak tido chalet ngan sheda, kak liza, hazila n nina. tp dlm masa yg sama saya rasa xleh g sbb kena balik kg, jd sbb tu saya tarik diri. td masa dlm meeting jbtn, sheda da edarkan kad jemputan. melihat kad jemputan ke family day tu, saya rasa ralat jugak xdpt g.. sambil membayang2 suasana di sana. bukan selalu kan. saya wakilkan en tunang saya aje join family day tu. boleh ke? so, wishing all the activities planned during the family day will going on smoooothly. :)


esok kan, mak abah saya nak ajak saya g umah pakcik saya, adik bongsu mak saya. utk amik tandatangan beliau sbg saksi ke-2 ijab kabul saya nanti. minggu lepas pakcik saya tu ade meeting, sbb tu tunda minggu ni. pastu, arapnya, ahad tu saya dapat submit ke pejabat agama, dan dapat satu surat utk saya bawak g jumpa individu yg akan menikahkan saya nanti. ooh. saya mohon sangat, urusan yg satu ini di mudahkan-Nya. pas cuti thn baru cina, arap sgt la settle bab borang nikah kawen nih.. mujur, mak saya dah un-officially book tok imam tu via PA tok imam tu (isteri beliau), ttg majlis saya tu. kul 9 pagi. awal kan? tp en tunang kater, lagi awal lagi bagus. pas subuh pun oke. hmm, xmampu saya nak ulas panjang2.


sungguh, hakikat kejadian kan, satu mende pun utk majlis 13mac nanti belum siap. tanya la pape. simple soalan misalnya, berapa % dah ready? apa yg dah ada, apa yg belum... yg pasti, makin nak dekat, makin serabut, pk mcm2. nahh, ari ni, saat menaip ini, tinggal lagi 1 month and 1 week. sblum kul 12 td rasanya ada lebih 1 (satu). 1 month 1 week & 1 day. kenapa hilang satu? kenapa dah xde 's' yg menunjukkan plural? haihhhhhh.. rasa nak bersilat pun ada nih.. oklah, kita tambah 's' iaitu 1 month and 7 days. boleh yea!

itu baru bab preparation. mari kita melangkah ke bab lain. bab ujian perasaan dan emosi. itu kalau nak tokok tambah, boleh sgt buat saya jadi give up! hanya iman di dada benteng semuanya. pastu, tugas hakiki. yg en KJ saya selalu mention. di-ulang -- tugas hakiki. mari kita boldkan tulisan. tugasan hakiki. yg buat sy pening, mencari masa utk ganti kelas. kelas yg baru aje dibukak (kita namakan kelas B), dan yg tak bestnya, kelas tu di gabungkan dengan satu lagi kelas (kita namakan kelas A). kelas A tu saya dah ajar masuk power point ke-5. tp kelas B baru aje mendaftar. xke pening budak2 kelas B kalau masuk kelas di tgh2. nak cari kelas ganti bukan senang, tmpt bukan selalu kosong, yg sahih kosong, mestila kul 5 ke atas. itu baru teori. mcamana ngan kelas amali lak. hmmm.. pastu sesi menanda kuiz, lab report, tugasan amali lak. sem ni kan, saya rasa saya macm baru je posting. seolah2 x reti nak handle masa yg ada. (tetiba ruang ini menjadi tmpt luahan perasaan)
huihh.. saya perlu hentikan.. :)

td kan, letak je beg baju, buang tudung sume, saya terus tunjuk draf kad kawen saya ngan parents. map, dekorasi, warna, jenis kertas n ada lagi lah. itu biarlah. yg lebih meresap jiwa, sambil2 tgk kad tu, ayah saya kan, satu tangan tgk draf kad tu, satu lagi tangan dia, usap rambut saya..rasa syahdu lak.... pastu terkeluar dr mulut ayah saya, dah 27 thn umo, dah nak kawen dah.. kejap je rasa. sungguh, dah lama ayah saya x pegang rambut saya... pas kawen nanti, agak2 boleh ke mcm tu lagi? dulu2, dalam ingatan saya, time tido, ada gak ayah saya betulkan selimut saya.. xpun slowkan kipas dalam bilik saya.  heheh


ada phone call. en tunang tuh.
once again, hepi weekend.
smila always!!!

No comments: