(,'') ('',)

Daisypath Anniversary tickers

January 31, 2011

nisrin check-up sebulan dan kata2 abi


assalamualaikum....
hari ni 31 jan 2011, genap sebulan kelahiran nisrin.. :)


makanya, cuti bersalin umi pun berbaki sebulan je lagi..
dan hari ni jugak kena bawak nisrin g cucuk, hepatitis B - 2nd dose. 1st dose dah diberi smasa new born bersama dengan BCG dan vitamin K.


nisrin nangis (sakit) bila masa jarum suntikan masuk dalam kulit dia..
sbb tangisan dia lain, bila nangis nak susu, nangis merajuk, nangis nak tido..lain2 nada nya..
kesian anak umi..tp utk kesihatan nisrin, nisrin kena kuat yek!
tak tau la demam ke tidak nih..nurse bgtau ubat demam takkan dibekalkan masa check umi td..
mintak2 nisrin ok ok je..nanti abi balik ye sayang..


berat nisrin..meh kita review..
new born - 2.74kg
10 hari - 3.1kg (naik 0.36kg)
20 hari - 3.6kg (naik 0.5kg dr 10 hari kelahiran)
30 hari - 4.2kg (naik 1.46kg dr 1st day lahir)


berat umi.. meh kita review..
31hb dec 2010 - masa hari lahir nisrin.. - 60kg (naik 13kg sejak ngandung)
3hb jan 2011 - 3 hari pas nisrin lahir.. - 55kg (timbang guna penimbang kat umah, tp mcm cikai2 je, jd xtau tepat ke tak) - turun 5 kg.. hehe
31hb jan 2011 - sebulan pas nisrin lahir.. 49kg (patutla mmg rasa kurusss jeee, urat kat leher dah timbul2 dah) ... perut je ada muncit2 lagi ni, sbb culas bakai bengkung.. heheh


nak tgk nisirn terkini?


semalam nye gambo.. umi nak cubit pipi sket ye sayang :)
nisrin baru balik klinik hari ni.. :)

ohh.. ada sesuatu yang buat saya terharu hari ni..

kata2 en suami, dr FB beliau..
baru di post hari nih..

assalammualaikum....Dengan nama ALLAH Yang MAHA Pemurah lagi MAHA Pengasih..tanggal 31 Dis 2010 bersamaan hari Jumaat tepat jam 10.17mlm (2017) cahaya mata saya selamat dilahirkan di Pusat Rawatan Keluarga, Kuantan.Menadah tangan yg lemah ini Bersyukur ke Hadrat ALLAH S.W.T atas kelahiran ini merangkap satu lambang Penganugerahan AMANAH dariNYA kepada saya dan isteri untuk dipertanggungjawabkan bagi membuktikan kesetiaan dan keutuhan kasih sayang kami...Kepada isteri yg tersayang, maafkan abg atas semua salah silap dan sikap abg selama ini, tidak tertanggung diri ini menyaksikan segala perit dan sakit yang ditanggung zu meniti saat kelahiran puteri kita apatah lagi untuk abg tanggung semua itu,moga semua persaksian ini menjadi asbab untuk kita menghargai satu sama lain dan semoga ALLAH meREDHAi kita sekeluarga...kepada puteri ku Nisrin Zhafrah, lahir mu dalam keadaan Abi dan Umi masih serba kekurangan sama ada bekalan di Dunia dan Ahirat, namun sayang..terlalu banyak RAHMAT dan Kurniaan yang Telah DikurniaiNYA pada kita sekeluarga yang mana kita perlu Belajar mengenalinya dan Mensyukurinya....semoga KelahiranMU membuatkan Abi dan UMi lebih DEKAT dan Hampir dengan PENCIPTA kita, ALLAH S.W.T serta terpimpin dalam menjadi hambaNYA yang BERTAQWA DAN TAAT...Kepada Cek,Aboh,Ma dan Mek serta abg mat,abg rudi,Abg nipar sekeluarga, kak za,ayie,fikri, serta semua anggota keluarga yang turut mendoakan Kesejahteraan puteri saya dan isteri sepanjang tempoh bersalin ini diucapkan terima kasih yang tidak terhingga...saya doakan kesejahteraan kalian semua serta mudah2an ALLAH akan membalasnya dengan balasan yang sebaiknya,moga DIpermudahkan urusan oleh ALLAH hendaknya..mudah2mudahan ALLAH S.W.T memberkati kita semua,insyaALLAH...AMIN....

yaaa.. bergenang air mata....
and yes.. a month passes...

6 comments:

nur easy said...

jgn culas bbengkung tau..hehe. alahai syahdunya dedikasi si suami. ;)

zuriani said...

:) kdg2 xsempat berbengkung, anak bgn.. kena terkam anak dulu... kdg2 lapo sgt, xsmpt jugak nak lilit2 bengkung tu..

aah, touching.. hihihi

Ida_Iara said...

zu..tu baru anak 1..ehehe..dh tak nyempat2 nk bengkung hari2..klu dh tambah lg nnt,lagi la kena pndai manage masa.nway..sempat ke tidak, ini ajelah masa nak belai2 diri sambil2 belajar menjadi seorang ibu baru.

terharu jugak baca ayat2 Zul tu.. untung Zu, ade suami menemani dn tengok sdri susah payah Zu melahirkan. huhu..tetiba sedih sbb anak dh 2 pun en. Suami terlepas menyaksikan ape yg sepatutnya seorg suami & Ayah saksikan sdri demi menghargai jerih perih seorg isteri bersalin.

Ezna said...

moga dapat dilaksanakan sebaik mungkin harapan en zul nye ;)

nisrin comel la pakai bj wane pink. siap topi lagi. haha

zuriani said...

:) tulah, masih smpt lagi mem-bengkung-kan diri nih..

pk positif, mungkin en suami tak rasa dia kuat nak teman ida, kang dia pulak ter-pengsan ke.. mungkin suami ida hargai ida dgn cara lain dr Zul.. pape pun, bersyukur dah selamat sumenya kan..

zuriani said...

ezna.. aminnn ya rabbanal alamani.. minggu ni abi nye cuti awal, mau teman umi jaga baby.. hehe.. boleh la umi layan tv siang2 hari...