(,'') ('',)

Daisypath Anniversary tickers

January 22, 2010

T.A.G.

assalamualaikum.. sesi menjawab tag, dari  miss RR ... aihh, napa la rajin pulak cik rr men-tag aku..

Rules: once you've been tagged, you are supposed to write a note with 25 random things, facts, habits, or goals about you. At the end, choose 10 people to be tag.

1st - nama diberi nur zuriani binti izazu. satu aje. tp, nama panggilan banyak. kat umah, mmg di panggil no. buang r tu. adik2 panggey kak no la (sbb aku kan kakak mereka). masa sek pun di panggey no. tp ada kawan yang giler2, di translet ke bahasa cina, no (bi) = tidak (bm) = puyau (mandarin/kantonis).

2nd - jadi nama ke-2 aku adalah puyau.

3rd - nama ke-3 : yanie. dapat masa matrik. roomate yg bagi.

4th - nama ke-4 : macam nama skang la. zuriani atau zu.

5th - aku xkesah org panggey mana2, yang penting nama asal tidak berubah. cahaya zuriatku. ;)

6th - asal dari dungun, terengganu. penah belajar di penang (utara), di johor (selatan) dan kembali mencari rezeki di bumi pantai timur (pahang).

7th - anak sulung dan the only girl.

8th - ciri-ciri aku (mungkin benar mungkin tidak) : suka senyum wpun aku tau senyuman aku xcomel, skema, nerd, kalut jugak kdg2, kedekut, kurg yakin dgn diri sendiri tp aku rasa aku sorg kakak yg baik.

9th - seorg yg rabun, penah bercita2 nak buat LASIK, tp parents xbg greeline. kesian x?

10th - aku rasa lg confident kalau dpt meneruskan idup tanpa spek. bukan tanak pakai contact lens, tp ada masalah. ops, hentikan. kamu kena bersyukur zuriani, sbb kamu masih boleh melihat warna2 indah di sekeliling kamu.

11th - fact seterusnya, byk barang2 berharga yg menjadi milikan sementara adalah pemberian parents. hp, laptop, kasut, baju, half of the car also. heheh (tu tandanya apa, kupid!) ;)

12th - 25 minus 12 equal to 13. saat ni, hati aku ckp, byk lagi nak kena merepek nak cukupkan iso tag inih. ade 13 items lagi.

13th - aku punya byk cita2. jururawat, cikgu tadika, penulis, dan mcm2 lagi. alhamdulillah, ari ni aku masih lagi diberi peluang utk bercita2.

14th - mari bercerita ttg habit pulak. xde spesific kot. ermm, aku suka tgk laut dan lauk, tgk ikan, tgk gelagat org, tgk family. sume bab tgk2 la. termasuk tgk diri sendiri.

15th - aku suka bau rambut aku pas setiap kali sesi cuci rambut @ syampuu. waaahhhh segar!!!

16th - aku sayang semua org di sekeliling saya. mak abah, adik beradik, en tunang, kawan2 dan sume2 lah..

17th - aku sayang diri sendiri

18th - walaupun aku ni x ramai kawan, tp aku suka berkawan.

19th - aku suka g zoo.

20th - aku suka tgk sume org disekeliling aku. sbb mereka cantik!

21th - aku nak sambung belajar lagi. selepas sah jawatan, dan jika ada rezeki aminnnnn

22th - aku tgh lapar skang, sbb xmakan tghari. terasa nak makan megi, tp paham2 je la, ade law dr en tunang, xbg aku makan megi. hilang sekejap nikmat, sbb aku tau, megi kadang2 sgt diidamkan.

23th - aku teringin nak pakai keta bmw cap 3 series. (ohh inih hanya utk cukupkan item yaa, jgn percaya)

24th - aku akan sentiasa belajar ttg hakikat kehidupan. belajar utk hargai org, percaya org, yakin dengan kemampuan diri, percaya dgn kelebihan diri. hidup in INDAH!

25th - sadis, terkedu, xtau ayat apa yg terbaik utk yg ke 25. ooh, terima kasih

nak tag

1 - zuliana

2 - zana

3 - sopie



*update later

3 comments:

Rih0ney said...

hehe..lenkali bole tag lagi ahh..sungguh pantas kamu siapkan tugasan ni..

zuriani said...

heh tidak sama sekali.

sofia said...

uih....kak muncitt..ape lak ada nama sopi....
....lalala~ :D