(,'') ('',)

Daisypath Anniversary tickers

January 14, 2010

cerita ttg emi



assalamualaikum wbt.
kehadapan semua yg dikasihi, anda sehat kah?? arap semua ok ok yer hendaknya. saya oke. insyaallah, luar dan dalam. sedang mendengar lagu nurkasih. ;)

ada satu cite. ttg emi. sape dia emi. adik sy, selang 2, itulah kedudukan dia dalam keluarga. anak ke-3. bersifat api septtnya. hehe tghhari smlam mak saya tepon, bgtau dia jatuh tangga, licin. masa nak g kelas. pastu sakit kat bahagian belakang dia, spesific nya dekat area tulang belakangnya. menurut laporan, belum smpt g klinik sbb jadual belajarnya yg pack amat. saya risau. termasuk mak saya. risau kot pape yang pelik berlaku pd dia. pastu mlm td saya follow up lagi ngan mak saya. camana emi? sakit lagi katanya. tp, xleh concerntrate kelas. xboleh jawab kuiz math sbb sakit kat belakang tu. yg lebih buat emi rasa down, sbb ada yang marah dia. saper? org kesayangan emi. ayah saya. kena marah kaw2 sbb jatuh tangga.
ada dua (2) perasaan individu yang perlu ditimbang di situ. eh mungkin tiga (3). campur mak saya punya perasaan.

satu (1): perasaan emi yang kena marah sbb jatuh tangga. dia mungkin mengharap simpati dr ayah dan ibu nya. tp sebaliknya berlaku. sblum itu, saya kena bgtau satu benda. 2 minggu sebelum ni, dia dpt MC, hampir 14 hari jugak sbb naik demam jintungan (ala2 campak). penuh satu badan  bijik2 yg buat saya gerun. itu ada obat. insyaallah bole sembuh parut2 sume. yg lebih parah dua minggu MC menyebabkan dia ketinggalan hampir semua subjek. termasuk subjek killer. sy mungkin faham keadaan yg dia lalui. utk catch-up yg tertinggal. dengan jadual pack smpi ke malam. tghari rehat sejam. petang sejam. mlm ada kelas lagi. ujian, kuiz berturut. tertinggal 3 chapter utk kebanyakan subjek. dia pening. saya cuma bole bg smgt. minggu lepas timbul isu nak drop paper. ntah mcmana xjadi. berbalik pada isu jatuh tangga, kesian. lepas satu satu. mujur ada teman2 yang urut belakang dia.

dua (2): perasaan ayah saya. mungkin terlalu risau dekat anak dia, smpi bukan pujukan yg keluar. tp marah. ntah, tak reti nak elaborate perasaan sorg bapa. heheh tp sapa xrisau. ari tu sakit smpi 2 minggu. kali ni jatuh tangga pulak. dah la dia jauh dr anaknya.

tiga (3): perasaan ibu saya. sadis dan sedih. sorg tu suaminya, sorg tu anaknya. pastu serabut juga ngan perancangan majlis saya. mujur, ada saya. yg menjadi tmpt luahan perasaan seorg ibu.

bukan senang nak mengurus keluarga. anak2 depan mata boleh lagi di ajar, di lihat dan di urus apa yg patut. ini semua jauh2. byk kan kena belajar psikologi tentang anak2 nih.

mohon sgt, semoga semua kembali tenang. jgn jd pape kat emi. boleh concerntrate study dia. mohon mak ayah sy jgn stress atau terganggu. amin..

info tentang emi: pelajar semester dua, kursus matrikulasi kejuruteraan UIA.

perasaan saya? bercampur baur.


1 comment:

a said...

baru nak tanya emi tu blaja kat mana..di akhir cerita baru tahu. hehe

anyway, kena gi xray tu. takut melarat.teringat arwah adik kawan kakak akak.tiba2 je dia meninggal (innalillah) tanpa bgtau dia sakit apa.rupa2nya dia tak bgtau family, tapi dia bagitau kawan2 dia pernah accident.biasa lah,budak laki.tp, kawan2 ingat tak series.tiada rawatan susulan.


semoga cepat sembuh.