(,'') ('',)

Daisypath Anniversary tickers

April 12, 2010

the journey of 13mac III

salam.
sukacita mau kongsi dalam ini blog. esok genap SEBULAN kami hidup ber-rumah-tangga. :) moga Allah terus memberi peluang angka itu bertambah hingga la hujung nyawa kami. aminnn..

banyak yang kena di syukuri, di pelajari, di hayati utk hidup sbg suami isteri.
dalam tempoh sebulan, setiap saat ada sahaja cerita2 dan peristiwa yg mendewasakan saya sbg seorang perempuan. cerita manis; banyak sekali. cerita kurang manis; pun ada. cerita bosan; setakat ni belum ada. cerita apa lagi? cerita ceritut.. ;)

nanti kita share lagi dgn kamu ya. saya nak abiskan marathon update pasal 13 mac lagi. kali ini bab hantaran. perkataan pertama yg terdetik, hmm, nyesal. nyesal x snap byk2 pics ari tu. sbb yg dlm simpanan, agak kureng menarik shot, angle nye. maklum la, masa ter-sangat-lah suntuk. kejar sana ke mari.
barang hantaran atau gift ini mmg pelengkap majlis. rasa janggal kalau xde. bg saya lah. xperlu byk gile jumlah kuantiti, cukup sekadar yg termampu. mana yg penting dan ikhlas utk di beri kepada pasangan. macam majlis saya, en suami bersetuju nak bg 11 mulanya, tp saya membangkang, sbb bg saya terlalu byk..bila dia bg 11, saya kena bg 13, huhh byk kena spend tu. so, sy mintak reduce 7 pun oke. so saya balas kat dia 9.
so --> 7 utk si isteri, 9 utk si suami.
itu dari segi bilangan. dr segi hiasan, dekorasi, mmg hasil tangan sendiri dgn bantuan idea, suntingan, editing bnyk pihak. idea en suami, idea blog kengkawan sume, dekorasi dalam majalah, editing dan komen dr my mum n bestfren. impian saya dr mula2 belajar utk kawen mmg nak guna bunga hidup. walaupun mmg costly n lepas layu terus buang *membazir bab kata sesetgh individu* tetapi, bila namanya dream, kita kena cuba capai dan laksanakan jugak..so, alhamdulillah, it comes true. :) walaupun, saya tau saya bukan expert dalam gubah bunga, tp sy tetap rasa sumenya hasil tangan yg  memberangsangkan (hehe bila mata sendiri pandang lah, di mata yg lain, saya kurang pasti.
gift utk dia:
1- jam tissot
2 - kasut
3 - kain baju melayu
4 - t-shirt
5 - baju kemeja keja
6 - perfume set
7 - belt+wallet
8 - baju batik
9 - cupcakes

warna tema: rose kuning + putih
alas gift: pinggan yg en suami pilih sendiri. n now pinggan2 tu mmg jadi tmpt kitaorg buh nasik dan lauk. berbaloi!!

dalam sume2 gift utk dia, jam ni la paling mahal. mmg kalah la jam utk saya. heheh touch-screen n ada 6 function. antaranya boleh tau suhu, ketinggian, date n ada lg la. dah lupa. hajat di hati en suami, kalau ada rezeki lebih, nak tukar ke tali besi. sbb yg tu tali getah. ikut suke la ye en suami.
kasut. smpi skang belum pakai. entah bila nak pakai eden pun xtau. :)


kain baju melayu. asalnya yg ini la nak buat baju nikah, tp xjadi. so tukar sbr gift utk hantaran je lah. :)
t-shirt amenda ntah namanya. yg pasti mmg en suami suka pakai :)

seterusnya, gambo yg tetiba xde dalam simpanan. hantaran baju keja. xtau la lupa snap atau terdelete. harap maaf yap.


next pic please..
set perfume BOSS.

tali pinggang taekwando bersama ngan dompet. :)

seterusnya, baju batik. wopp, shaking picture! 

 

last but not least:
the cupcakes


soooo yummy nyum nyum cupcakes. hehe pelengkap je nih, tatau nak buh apa sbgi hantaran yg ke-9. cupcakes ni juga sbg gift utk tetamu, jadi sbb banyak, sy amik la utk hantaran skali. ;)

end of story about the gift for him. next is my turn okey.
and i did it myself too.
theme: pink rose
alas: tray kayu dan saya hias ngan renda2 manik.


all together. pic taken after the majlis. :)
ntah pape angle and projection.

saya dapat:
1- gelang + cek hantaran kawen
2 - jam
3 - kasut
4 - perfume + purse
5 - handbag
6 - kain pasang
7 - telekung

sume gmbr amik slps sbnrnya. so mana yg nampak cacat tu, maaf la. maklum ler amatur je i nih. heheh

ini kombinasi 3 item sbnrnya. yg dalam frame tu cek hantaran utk saya. yg dlm besi kaler gold tu, cage, saya buh bantal, n atas tu buh la gelang kawen utk sesi batal air smayang. sy include skali daun sirih. so, kiranya, dulang ini gabungan 3 item termasuk sirih junjung lah. pening juga memula nak gubah. tp alhamdulillah, i make it okey!!


cita2 nak ada jam idaman tercapai. kena ucap mekasih dekat en suami sbb belikan jam ini :)

the handbag. belum pakai lagi officially. :)


sepasang kasut buat si isteri :)


kain pasang. i myself choose the fabric. :)


kain telekung the bunga2 is in pink colour.
the perfume set together with a purse :)

fuhh.. penat nak meng-upload pics. :)
oklah, mau berhenti di sini dulu. jumpa lagi bebeh!!




3 comments:

All About AnaYna said...

Salam..nice pics..leh cedok tak idea nih?hahha..kalo booking jadik tukang gubah hntaran bole ker?mcm menarik jer...bole la ek..:)

haime said...

salam cik anayna.. bolehhh sajaa.. bile majlisnyer tuu?? heheh ada pape ke ngan post lately? alhamdulillah kalau dah menjadi. hihikkk.. boleh aje kita bersama2 gubah.. nak contact number bunga segar tak??

All About AnaYna said...

Haha...tak mampu la order binga segar..dpt amek yg nor aritu pn da bertuah..ekeke..bunga kertas n bunga raya tepi pgr pon byk ader..nti kte gubah pkai yg tu yer..:)