(,'') ('',)

Daisypath Anniversary tickers

April 08, 2012

talent si anak ii

haii semua... dah masuk hari ahad.. mlm ni anakanda tido jam 1.15am. umi nya ntah dtg dr mana tenaga berjaga ni, sudah pukul 3 pagi.. ehehe sumenya gara2 duk upload stok baru dekat page CD tu.. :)

setakat ni curi2 masa gitu2 aje.. editing gambo, upload.. bukan free sepanjang masa pun, nak mengadap lappy, nak laksanakan business plan.
takpe, pelan2 kayuh. ihihii

setiap malam rutin saya hampir sama - bab handle (lipat baju, masukkan insert dalam pocket cd, atau pun letak flat diaper dalam cover).. dan pastinya si cilik setia menemani dan memerhati rutin ibunya.
di usia setahun 3 bulan plus plus, saya kira daya pemerhatian dia semakin kuat. sifat ingin tahu dan ingin mencuba semakin di kagumi.

kalau saya ke dapur, basuh pinggan ke gelas ke, atau termasuk basuh botol susu, nanti dtg la si cilik ni, sambil jari jemari sibuk duk hulur kan dalam sinki, nak usik mende apa yg ada dlam sinki.. tak lama tu, bukak kabinet yg biasa sy bukak.. usik harta2 nak masak.. bekas perencah la, amik tupperware la.. nanti bosan di situ, akan ke rak tempat letak cawan/pinggan sume.. pandai dia, kita bagi cawan plastik, taknakk diaa.. sbb kita selalu guna cawan kaca kan..

laundry session pun fun ok. dia akan bantu saya hulurkan baju kotor dr dlm baldi utk saya masukkan dalam mesin basuh. satu persatu. tak kira baju berat ke baju ringan ke, smua nak angkat.. kalau baju kotor dia, kita bg arahan suruh letak dlm baldi, sebolehnya mmg akan ikut. heheheh sonok2.

di usia begini, hanya yg terbaik shj harus ditonton anakanda. otaknya sedang pesat berkembang.

berbalik perihal melipat cd dan baju mlm td, dah abis lipat semua, saya terperasan dua cd baru anakanda hilang dr pandangan. baru sekali pre wash. jadi saya asingkan ke tepi. sedar2 hilang cam tu.

puas tanya nisrin, tp respon dlm bahasa dia.

eeheehe

cari2, cd tu selamat berada dlm bilik pakaian dia.. kalau setakat duduk di lantai cd nya saya tak kisah sgt.
tapi... apa ye perasaan seorg bonda bila lihat gambar ni...


cubaan anakanda nak masukkan dalam drawer. walaupun tak kemas pun cara dia letak tp saya boleh faham maksud dia, mahu dimasukkan dlm drawer tu pakaian dia. insert tercicir satu tu dik camana?
Ya Allah, sgt comel aksi dia.

tercari saya lagi mana satu cd.
tak jumpa bila bukak drawer tu.
cuba drawer atas.

eheeehhhh
see!!!

elok terduduk bersama2 baju2 yg di sepahkan dalam tu..

saya tak pernah ajar dia masukkan baju/cd dalam drawer. belum sempat lagi. sbb lepas lipat baju cepat2 mau settlekan tanpa bantuan si cililk.
tapi, sbb dia belajar melalui pemerhatian, she did it!!!

saat ni jgak terasa mau peluk cium anakanda yg sedang lena tido.
moga mimpi indah hendaknya.

tutorial pasal cd ni lain entry yea.
jenis cd yg terbaru dalam dunia bercd saya tu.
hihihi

happy weekend semua.

3 comments:

cikgunurulizza said...

HATI KAnak akanak sangat bersih, thats why apa saja yang kita ajar senang aje nak pick up...their brain is brilliant kan..

"salam kenalan..saya dah add awak dalam bloglist saya..")

nur easy said...

samalah drawer biru tu..
memang seronok tgk keletah anak belajar kan ;)

haime said...

theunu...
thanks awak.. nanti saya add awak gak ehh

eize.. selalunya biru utk boy kan.. heheheh