(,'') ('',)

Daisypath Anniversary tickers

March 07, 2010

close up our wed card

salam wbt. 6 days closer.

tau dah lama x bercerita dalam blog. bukan saje2 tau, tp tak bekersempatan.
ini pun saya mencuri masa. curi masa sendiri x salah kan. hehe sbg salah satu cara melepaskan keserabutan yg ada dlm kepala.

byk citer nak share, tp xtau camana nak mula.
erm, kita mula bab kad saya dulu bole yea? officially dpt kad pd 27feb 2010, sabtu, 3pm, di depan RHB, near to ECM kuantan. tak jauh ngan kedai pembuat kad tu. acctually hari sblm tu dah balik dungun dah, n pembuat kad janji nak hntr ke dungun by courier. tp, dek ke-curiosity saya, sabtu tu, smpi tghhari saya tepon berkali2 tak angkat. cuak! heh. mujur, bila hampir the give up feeling burst, pembuat kad call saya. then cpt2 saya bgtau biar saya g ambil ke kuantan, kebetulan mmg ayah saya nak beli barang di ECM.
mungkin, dek rasa bersalah sbb byk kali delay, pembuat kad bg extar kad utk saya. sy cuma oder dlm 800keping, tp dia bg 1000 kpg. n now berlebih2 lagi.
ahad dpt sy terus pos mana yg dah ada alamat. 2 3 4 hari dlm minggu lepas, keje saya duk tampal2 nama pd kad utk tetamu. itu pun dah ramai yg tanya bila bole dpt kad, students pun duk sibuk2 tanya,mana kad cik,setiap kali edar labsheet, setiap kali tu lah.. kad..kad..kad.. kang saya bg business kad kang.. heh
mari kita close up kad..
org tu bagi softcopy lmbt, so terpaksa scan sendiri, customade. ni cover page, istimewa nye ade gmbo masjid terapung, kuala ibai. xdpt gambo masjid kat umah ni, masjid dlm teganu pun ok. gambo last minute gak amik. :)

bukak dalam nampak ni lak: 1st page of inside

warna, tulisan tu sume org tu yg pick. saya n tunang ok je. kerawang tepi2 tu saya yg mintak, n layout perkataan tu pick dr template yg sedia ada.
pastu coloumn umah en tunang laks:

utk jemputan sblh en tunang, dia pilih utk menjemput guna tulisan jawi. earlier, mmg dia request utk guna jawi, tp sy tanya dia, camana ngan jemputan non-muslim, takkan nak buat khas kan. pastu hold lahh niat jawi tu, until hujung2 masa nak confirm design, en tunang tanykan dekat org pembuat kad, boleh tak nak guna tulisan jawi. pastuu...... encik tu ckp boleh!, siap tunjuk dekat keyboard dia mmg ada khas utk tulisan jawi. cuma mintak kita eja satu2 la huruf tu. kebetulan mmg encik tunang ada membe yg pakar bab jawi, dia la menjadi tukang penterjemah.
terngiang-ngiang: kalau bukan kita yg memartabatkan tulisan jawi, siapa lagi..
n finnally, there it is. :)

the map:
mine:

map ini my dad yg lukis. xpercaya jika saya yg draw. sbg anak, kena akur. hihihi

his:

map drawn by my tunangan sendiri lah. situated on 1st page of the card, 3rd column.

column doa:

doakan kami yer..

sekian citer close up kad. walaupun lmbt, tp biar lambat asal selamat. masih smpt menjemput tetamu jauh dan dekat walaupun sedikit berhempas pulas nak menampal nama2.n officially, nak mengundang semua pembaca2 cerita saya (jika ada) ke majlis saya nanti. :)

story-snap:
# offiecmate mak saya mmg excited bila dpt kad, n fokus nya mmg kat tulisan jawi itu. n tanya sapa yg bg idea, baper harga. n siap siap ckp ada 'muka izazu' di situ.. hahah mmg saya ni cop mohor izazu (my dad) sungguh lah..
# distributing kad di opis sendiri ada citernya jugak. saat kami bersama2 bg kad, ada suara berbunyi, waah sehati sejiwa bakal suami isteri ni sbb edar kad sama2.. (yap to those yg belum tahu, saya n bakal suami, sama pejabat)
# ada suara bertanya, tanak wat majlis resepsi di opis ke. kali ke-3 permintaan itu. ohh, tanak lah..malu.. huhuh
# ada yg tanya en tunang, rega kad tuh. rm5 ke? haaa? rm5??? oh tidak! rm seringgit dua aje..

baki cuti sblm hari majlis, ada beberapa lagi perkara nak setel. risau takut tak smpt. sbb saya x cukup kakitangan. no female siblings. adik lelaki nih ada aje alasan. hehe

p/s: terima kasih tak terhingga utk semua ucapan2 advance dr kawan2, opismate n students n semua2. saya terima ia sbg hadiah advance ke-2 slps hadiah ari tu. paling istimewa, ucapan dr ketua jabatan (KJ) saya semaktu meeting jabatan jumaat yg lalu. unexpected. n kj saya ckp dgr cite ramai nak dtg. iye saya dan famili mengalu2 sgt, cuma, mana terkurang, maaf di pinta...
:)

ok till meet again.

No comments: