(,'') ('',)

Daisypath Anniversary tickers

March 31, 2010

cerita akad nikah

salam. 18days suda. tp masih mood pengantin baru lagik. boleh kan? :)

mari kita share citer ttg kawen2 lagi yek. sementara masih baru.

malam sebelum 13mac.
malam itu, sbnrnya pagi, saya baringkan kepala kul 3 am. a few hours before the ijab kabul. sumenya kerana persiapan. last-minute punye persiapan. malam2 tu duk sibuk ngan dekorasi hantaran, bukan touch up tau, baru nak start deco. kecut perut gak. masa tu jugak, sesi touch-up pelamin, gubahan bunga utk pelamin, meja makan, centerpiece, bunga bilik tidur, bunga tangan, touch-up scarlet kanopi, isi paper-bag berjalan. malam tu jugak baru nak pakai inai, kemas umah saki baki, wacuum carpet, baju akad nikah n kawen pun belum iron, penanda arah pun x buh lagi.

dan ant bigger halangan yg mmg duk terpikir, if ada jalan utama nak ke umah saya di tutup oleh kenduri org lain. sah! mmg termaktub dlm takdir saya, laluan utama tu mmg org tu tutup secara haram, mmg x inform org JKR utk dia tutup. pasang kanopi betul2 ptg jumaat tu. mujur dah siapkan lebih penanda arah, tp not works much sbb saya xsmpt bincang dgn tukang buh penanda arah, i.e adik ke3 saya kat mana patut letak. dia suka hati dia je buh kat mana. tp xleh komen byk sgt, becoz he willing to help on that. n due to that, mmg ramai jugak yg susah nak jumpa umah saya. tp kira ok la, at last smpi jugak walaupun pusing2. maaf sgt utk itu. di luar jangkaan saya sgt. emi si adik pun, kul 2 pagi pegi letak penanda arah.

sudahnya, kul 3 tu la baru si emi tlg pakaikan inai utk saya. ni buat sy sayu. selalunya mak2 kita, atau sepupu2 perempuan ataupun makcik2 yg akan tlg pakaikan inai utk bakal pengantin, tp my turn, adik lelaki sy yg tlg buhkan. n, sweet moments lagi, kami bertiga, si kakak, si ayie n si emi tiga-tiga pakat tidur kat ruang tamu aje, betul2 dpan pelamin saya. syahdu. jd xleh lelap betul2. kul 5 pagi saya bgn bersihkan inai. pkai inai pokok, jadi merah jugaklah. tp cpt hilang sbb kejap je pakai kan.pastu smbung tidur. kul 6 lebih dekat 7 baru jaga. mandi solat baru smpt iron baju.

13mac.
pagi2 7.30am lg mak andam dtg utk solek. majlis sy mula jam 9am.
bermulalahh episod xbest.
benda yg saya palingg takut,
sesi pakai contact lense. rasa sadisss sgt kalau nak igt.
last skali sy pakai lense masa time degree dulu. lama sgt dah tinggal. n plus, saya ni penakutt sgt bab pakai lense.
sudahnya.. setengahh jam baru boleh masuk lense tu. kalut. itu pun, si emi yg tolong pakaikan. kakak andam cuak. takut xsmpt make-up.
rasa nak nangis, give up sume ada. wpun cuma benda kecik je. bab lense. gile.

dalam 9.15 dah ready sume. jurunikah, wali, saksi, pengantin n tetamu sume.
mula la jurunikah bg intro.
baca alfatihah.
baca khutbah dalam bahas arab.
berseloroh sikit2.
dalam 9.30 am, tangan di jabat.
di jawab oleh en cck, walaupun sayup2 je dengar, tp lancar. alhamdulillah. xsmpt saya xsmpt rasa gementar. tetiba je. dengan hanya suara, saya sudah bertukar status.
pastu sesi baca taklik oleh jurunikah di ikuti oleh en suami. teringin nak tau apa perasaan en suami. tapi so far belum tertanya.
tiba giliran sy di panggil. tandatangan pada satu borang. dan di beri surat kuasa. pastu sesi ambik gambo oleh OP.

then sesi makan2.

alhamdulillah. ant rasa percaya atau tak. sama byk. :)



sebelum the rombongan sampai. my uncles and one of tetamu. yg berbaju melayu tu saksi utk pernikahan saya.



si comel fikri segak berbaju melayu. dak penyembur bunga ini selalu merungut, di hari kawen kakak dia nanti mesti xde org nak layan dia. sbb ms time majlis tunang saya raya yg lalu, mmg xde org nak layan dia. sampai nak makan nasi pun berkali2 dia mintak. hehe kecian dia. tp majlis kawen sy ari tu, dia pandai bawak diri. berkawan ngan org dewasa..

the rombongans. nice shot! :) itu my daddy!

time picture taken 9.58am. yap, i am wife that time. henpon duk ngan fikri, pemalu nak amik gambo byk2. sudahnya sekeping dua je ada gambonyer..


4 of us. the siblings. nice picture. nice subjects. hehe

yap, itu sahaja gambo yg terpilih utk entry kali ini. nanti update citer majlis tghari pulak.. kena godek2 dulu gambo. xde byk pun dlm henpon.

jumpa lagi. jaga diri ye kamu semua. tata

No comments: