(,'') ('',)

Daisypath Anniversary tickers

July 31, 2012

teringat saya..

salam fasa ramadhan ke dua. 10 malam pertengahan.. pantas betul masa berlalu..

ingat, mengingat, mengingati, teringat.

sama ker?

saya ingat banyak benda dalam hidup saya. sudah tentu org2 penting dalam hidup saya.. keluarga..kerjaya.. dan macam2 lagi..

saya mengingat (belaja mengingat) sesuatu yang juga penting utk masa2 di hadapan.. mengingat rumus..mengingat kerja apa lagi yg perlu harus di laksanakan.

kalau bab teringat..pasti banyak jugak..

antaranya..

1- teringat pada satu cerita dari teman..kepada teman.. aku kawen dengan dia, dr dia tak tau apa2.. olahan saya, si isteri mungkin zero bab masak, buat keja umah, dan macam2 lagi.. tmbh teman, tapi skang, dah improve..dah tau serba serbi..macam2..
bagi saya.. jangan lupa jugak, si suami, teman itu juga bermula dari zero tentang semuanya.. tak perlu disenaraikan, kita sbg suami isteri tahu, apa bezanya kita di awal perkahwinan, dan juga saat dalam ikatan ini..
kerana perkahwinan yg ditakdirkan itu juga tempat seseorg membaiki diri..menjadi lebih dr yang sebelumnya..menjadi lebih baik dr dr dia yg sebelum berkahwin..apabila setuju kita memilih dia sbg tulang rusuk dia, bermakna, bersedia la kita dengan 1001 kebaikan dan kelemahan si dia..belaja menerima dan memperbaiki..


2- teringt lagi.. saat berbual dgn seorg teman jauh di poli lama.. 'ehh ayah ko nak support buat rumah ko ye'.. heheh sy tak pernah uar-uarkan kepada sesiapa pun tentang ini. hanya dalam blog saya shj sy luahkan kesudian ayahanda utk update rumah kosong kami tu.. saya tau, teman sy tu takde nya baca blog saya..hehe maaf sgt2, bukan niat di hati 'mahu dikongsikan tuah badan'.. ayahanda hanya setuju hanya utk 'melaburkan' sejumlah nilai tertentu shj.. kalau ada teman yg lain berhabis 30k utk setup rumah, nilai utk rumah kami itu, langsung tidak sebyk itu.. semampu seadanya.. cat pintu pagar, grill keliling rumah atas bawah, table top dekat sinki, lampu kipas air-cond, perabut sikit2.. kawan2 yg dah biasa dgn proses setup rumah, mungkin boleh agak nilainya berapa.. ini semua atas alasan sy sudah berpindah jauh ke bumi sabah.. :) maaf yer, sekali lagi, bukan niat utk mengeksyen kan diri.. 


3- teringat juga suara2 teman di tmpt kerja lama... tak pernah sunyi dengan gelak tawa, usikan manja..sudah semestinya yg sama jantina dengan saya.. hihi.. bergosip ops..berluahan perasaan..shopping sama2..tukar2 nota dan bahan pengajaran.. kalau smpi masa 5s, 5s sama2..tp, situasi berbeza.. tmpt kerja baru, separuh perjalanan berbanding tmpt kerja lama..senior tak ramai sgt, dan zon yg sy duduk, mmg tiada hilai tawa kaum kerabat perempuan..yg kecoh sudah semestinya kaum lelaki.. ya..rindu2..rindu suara2 teman seperjuangan di tmpt lama..tp rindu itu jgak sbg penguat utk saya di sini.. ecececeh..


4-teringt, hobi membeli cd secara online..hehe smpi tak sedar koleksi nisrin sudah cecah 58 + 4 (ondaway lagi).. oh tidak2..sy puasa skang.. heheheh


ada banyak lagi benda yg buat saya terigt2..tp waktu cemburu..hehe mau meneruskan tugas dalam bilik kuliah pula..


:)
babaii..

1 comment:

nur easy said...

tandanya sudah banyak masa y berlalu, kenangan yang tercipta, pengalaman yang jadi pengajaran.... :)

err dah dewasa rupanya kita kan.. hehe