(,'') ('',)

Daisypath Anniversary tickers

July 25, 2012

rezeki lagi thn 2012 :)


salam hari ke-5 ramadhan 1433H. di sana sini kehebatan dan aura ramadhan di bincangkan, di radio, di tv, di internet, termasuk di fb.. :)

syukur alhamdulillah, walau dalam keadaan camana skalipun kita di sini, tempoh 13 jam 41 minit waktu utk menahan diri dari lapar dan dahaga dan segala macam perkara2 yang membatalkan puasa tetap terlaksana.. harap2 berterusan hingga ke ari ke 30 nanti. dah beruntungla, mereka2 yg begitu bijak utk mencuri dan mengutip lebih banyak pahala dengan amalan2 lain.. solat sunat terawikh, tadarus al-quran, berzikir, bersahur dan bermacam2 lagi.

saya pulak kategori yg mana? bijak mengambil peluang, atau bijak melepaskan peluang?

semoga sentiasa tidak terlewat mau mengambil setiap peluang dan ruang.

alhamdulillah lagi dan lagi, ingin sy kongsikan di sini..
tentang si dia ini....

 rezeki dan anugerah yang tidak tersangka2...
walaupun begitu, timbul rasa sayu, seolah2 saya sedikit mengabaikan si dia... lupa tarikh 1st day last period.. tak buat scanning (ultrasound) lebih awal.. tak bukak buku lgi dengan mana2 klinik kesihatan kerajaan... dannnnn saya tak consume pil-pil yg sepatutnya saya amik - asid folik.. 
apa yg cuma saya arapkan, keajaiban dr Allah, utk sentiasa lindungi dia.. cukup lengkapkan sifat dia dengan baik dan sempurna.. 

hari ni, 25 julai, setelah berbulan2 dr tarikh igt2 lupa period, saya pegi buat ultrasound. cukup bersyukur, dia aktif..

si dia, 13 minggu 5 hari usia mengikut ukuran kaki.. tp kalau ikut ukuran bahagian kepala, cukup2 13 minggu.. disbbkan lupa sgt tarikh last peot, mmg tak boleh nak betul2 banding..

sekali lagi.. dan pastinya berkali2 lagi selepas ni, sgt2 mengharap pertolongan Nya dalam setiap perkara..

moga si kecik ini kuat jugak menjalani tempoh saya berpuasa.. :)

EDD saya: 27 januari 2013. rezeki awal bulan utk thn depan.. 

kawan2.. doakan perjalan mengandung kali ni selancar yang boleh.. skang ni masih 'melayan' tempoh alahan.. :)

menu berbuka ptg ni apa ya kita?

jaga diri selalu yer.. 

5 comments:

Allene said...

27 januari?tarihk hafidh lahir tu... :) tahniah.. :)

nur easy said...

semoga Allah melindungi.. kadang2 kita punya pelbagai sebab dan kembali mohon pertolonganNya adalah y sgt terbaik...

masih bkongsi bumbung dgn PIL, so tak penah pk nak buka apa lg ...:) tunggulah nanti bila bumbung sendiri siap.kih2 barula nak kelam kabut

zuriani said...

mekasih sis Allene.. :)

eize.. takyah pening fikir nak masak apa kan setiap hari.. :)

cikpingu said...

tahniah... :) smoge kuat tuk pose ni..

MashadI~SuriyA said...

semoga segalanya dipermudahkan..

Su pun melalui saat2 pengabaian cam zu gak..