(,'') ('',)

Daisypath Anniversary tickers

April 23, 2010

tau tak?

*pic dr OP dah siap,ready!!*

salam. mood update blog tetiba muncul. :)
lokasi: taman bandar berhampiran UIAM kuantan.
aktiviti: sambil tunggu en suami duk buat latihan larian. dia ckp kali ni nak buat 7 round. hehe buatlahh.. jgn terjun tasik sudah. :)

tau tak, sbnrnya nak meluahkan isi hati yg paling dalam itu susah sbnrnya. pada saya lah. lebih2 lagi kalau ia melibatkan perasaan, emosi, rasa. apa2 je. dan lebih sukar jika perasaan itu kepada si dia yg menjadi insan yg ant tertinggi takhtanya dalam hati dan jiwa. chewaah.. kalau la si dia boleh selami apa yg kita rasa..kan bagus.

tau tak, saya seronok bila baca blog kengkawan, yg secara bebas dan jujur, meng-ekspresikan perasaan dan jiwa kepada suami masing2.. setahu saya, belum ada post atau entry jiwang, khas utk en suami dalam tulisan saya. bukan tanak. tapi tak reti. dan mmg tak terluah dalam perkataan segala perasaan, rasa dan emosi itu.

tau tak, bila saya hidup sebagai isteri ni, banyakkk yg saya kena belajar. memula dulu belajar iron baju dan seluar keje encik suami. gile kelakar. mmg sblum tu saya xpenah iron baju seorg lelaki. kira dia org pertama yg saya buat. haha pengakuan berani mati ke? belajar utk jd seorang yg lebih baik kepada suami. belajar utk mem-ke-belakang-kan kepentingan diri. belajar utk menyedapkan masakan. belajar utk tidak membebel bile en suami suka guna teknik psikologi dengan saya. dan byk lagi lah yg saya duk belajar. entah bile boleh complete pun tak tau pembelajaran hidup saya ni. hmm, saya mmg seorg lady yg biasa2 je. mmg bukan yg luar biasa. yg mungkin tak dpt 'menawan' hati suami dgn kelebihan yg lain dr org lain. tp.. saya tau, en suami sudah belajar ttg diri saya sejak kami berkawan dulu2 lagi. dan dia selalu ckp dia  terima saya se-adanya. itu pun dah cukup bagus kan.
saling belajar dan belajar. itu fasa kehidupan kami utk sementara waktu ini.

tau tak, byk yg saya suka lalui dalam tempoh terdekat ini. yg semuanya dengan dia.

Tau tak, saya suka bila saya dpt peluk n cium dia. Nikmat yg mungkin saya tak dpt jika x berkahwin.



Suka bila dpt tgk mata dia.


Suka dpt tido lena sblh dia.


Suka bila dpt berbual dgn dia.


Suka bila dia panggil saya sayang atau yang.


Suka bila dia dedicate lagu pada saya.


Suka bila dpt tgk dia.


Suka bila dia dpt yakin kan saya, saya sorg dalam hati dan jiwa dia.


Suka bila dia bersungguh2 tolong mop lantai.


Suka bila dpt cium dia dgn bau perfume adidas tu.


Suka bila dpt cium tangan dia setiap pg masa nak g keje.


Suka bila gurau senda dgn dia.


Suka bila dia suka usik nak batalkan wudhu saya.


Suka dapat pegang tangan dia.


Suka tgk dia makan dgn berselera.


Suka bila dia bgtau saya dia sayangkan saya.


Suka bila dia Tanya saya, saya tau tak dia sayang saya.


Suka bila dpt tgk wayang sama2.


Suka bila dpt jenjalan sama2.

dah lah. malu pulak.

 

3 comments:

a said...

bersyukurla.. tak semua org dpt nikmat itu.. Moga kekal sehingga akhir hayat

haime said...

:) thanks sis!

cik senah said...

adoii.. jelesnya cik senah dgrr... huhu.. encek tunangku.. bila kita mau kawen niee.. ( adoi.. ayat gatai la pulak.. hehe )

apa2 punn.. tahniah buat kalian berdua..cik senah tgh menghitung bilakah tarikhnya "cik senah" menjadi "pn. senah".. huhuhu.. pray for me ya..?