(,'') ('',)

Daisypath Anniversary tickers

April 24, 2010

candle & our house




salam.
weekend ni septtnya g jalan2 lagi.
tp last minute have to call off. en suami g lawan bola. di psmza, dungun.
sy meronta2 nak ikut, sbb nak balik umah parents saya. 10 minit aje dr psmza tu... tp.. en suami meronta2 tak bg. diaorg g ngan bas poli, yg mana semua pemain2 tu adalah lelaki. pemain rugbi polisas pun ada. segan la, sbb semua lelaki. ajak g ngan cck, tp en suami takut penat nak drive sbb nak all out main bola. senin ni nak masuk larian sempena hari politeknik lagi.
kan best kalau dia boleh percaya sy bg saya yg drive...
rindu la ngn family.
mujur last two weeks dah jumpa kejap ngan parents n si kecik fikri.
rindu mmg selalu menerjah.
harus kuat.

so today, sendirian di rumah....
nak isi masa dgn kemas rumah.
sebelum cite pasal rumah, mari kita terangkan gambo2 di atas.
:)
ini satu benda yg saya tak penah sangka ada pada suami saya.
en suami rupanya seorg pencinta lilin. hehe
hari pertama jejak kaki ke rumah en suami, masuk je pintu utama tu, di sblh kanan ada satu rak tv. atas rak tu, ada beberapa lilin hiasan. mcm2 size n warna ada. terkejut jugak. sbb saya tak penah tau dia suka lilin. sepjg kuar dating pun he never bought a candle.
masuk dlm bilik tidur dia, ada satu bekas khas utk lights on the candle. n ever since that day, setiap kali sblum tidur dia akan nyalakan satu lilin, sbg ganti lampu tidur kami.
dan saya tak penah tegur dia ttg habit itu. cuma dlm diri je. until one night tu, dia mengomel, yg sy tak penah tanya dia ttg lilin yg dia nyalakan tu. dia ckp, dia nyalakan lilin tu utk saya. lilin tu bila dia nyalakan, akan nampak satu bentuk pada dinding, n saya mmg suka tgk bentuk tu sblum tutup mata.
dan bila bgn pagi, lilin tu mmg dah padam. mungkin utk 4-5 jam mcm tu je.

:)
mmg tak penah sangka.
bg sy org yg suka lilin ni, jiwa dia lembut sbnrnya. nampak aje keras kat luar. n itu ada pada suami saya.
sy tanya jugak pada dia, bila beli lilin2 yg di ruang tamu tu.
dia jawab itu sbg hadiah utk diri sendiri bila dpt buat sesuatu. hehe
saya?? saya jarang atau mungkin tak penah bg adiah utk diri sendiri.

oklah, end of story about candle. :)





gambo di atas adalah lakaran tempat menginap kami berdua skang? Bentuk L kan?? design rumah lama2 dulu. Kelas D. mmg luas yg amat. sbb luas n besar ni laa amik masa nak kemas semua bilik n ruang yg ada. satu persatu.
dulu masa bujang, bilik study tu la bilik tidur en suami. ada satu katil bujang. masa mula2 sy masuk dulu, masterbedroom tu cuma ada almari baju je. 2 minggu lepas baru pegi beli set bilik tidur tu. baru la merasa tidur atas katil queen ngan en suami. sblum tu, mana2 je. atas toto je, atas tilam bujang aje. seronok sbnrnya. merasa susah dulu. punye la nak hargai memori tu, bile smpi aje set belik tidur tu, sy sayu lak rasa bile tgk tilam bujang saya, dah tak tau bile nak guna lagi, padahal elok lagi. ....
masa bujang dulu, pun saya tidur katil bujang aje. sbb tu kdg2 teringin sgt nak balik dungun, sbb ada pengubat tidur.. kdg2 rinduuu tilam vono di rumah. hilang segala penat.
:)
susah nak tinggal benda yg kita biasa lalui.
peti ais pun baru beli. tak smpi sebulan lagi. :)
tinggal dlm masa terdekat ni nak beli langsir, alas meja makan, alas meja bulat. kalau ada rezeki lebih nak beli mesin basuh.
bab basuh baju pun kami ada kenangan. kenapa? berjalan spt perancangan sblm kawen, basuh baju masing2. hehe sbb mmg saya tak larat nak basuh tangan baju dia. basuh baju sendiri pun selang hari. jadi, keputusan yg baik, en suami basuh baju sendiri, saya basuh baju sendiri. tak sabo gak nak ada mesin basuh, tp bukan keperluan utama.
lama2 lengkap la umah ni kan? insyallah.
asalkan kami selesa, itu sudah memadai.
bersih, kemas, sedap mata memandang. ;)

eh eh dah lama rupenya ngadap blog ni. mentang2 en suami tak de. saya nak kena wat keje dulu ni.
sekian utk kali ni cerita biasa2 saya.
xsabo nakkkk jumpa en suami malam ni, nak ajak dating2. hihih

2 comments:

Ida Iar said...

hihi...kira untungla tu zu..ida smpai skrg takde katil queen set pun..ahaha..takat beli tilam queen aje lepas lutfi lahir.sng nak tdo dgn baby ms tu.sblm2 tu mmg kongsi tdo kat tilam bujang or toto aje la..hahaha. smpai skrg pun tak lengkapkan lg brg2 umah. mesin basuh beli start pregnant..sbb tak larat nk basuhpakai tgn dh. meja mkn,.konon berangan ade rumah sdri baru nak lengkapkan..menabung ler dari skrg..buat zu & zul slmt berbahagia melayari suka duka rumahtangga.. ;-)

haime said...

:) peringatan yg bagus utk kita, mula menabung dr skang.. sama2 doakan kesejahteraan hidup kita yek.. ida pun sama, moga terus bahagia.. aminnn