(,'') ('',)

Daisypath Anniversary tickers

December 31, 2009

goodbye and welcome


assalamualaikum..
selamat malam semua..
dah lama xmenaip sesuatu di sini.. rindu!
bukan xnak, cuma tak berkesempatan.. tp ari ini, mengejar jugak kesempatan tu, supaya sempat.. sempat nak posting sesuatu utk ari yg istimewa, 31 dec 2009.
tinggal beberapa jam aje sblm kalendar masihi baru akan ditebarkan.. 
:)

ABOUT MEMORIES..
ala2 sorotan yg biasa rancangan tv mahupun radio buat, saya juga berminat nak menyorot utk thn 2009 nih.. mcm yg lain2 juga, ada manis, ada masam, ada pahit, dan ada madu.. complete! :)
awal thn 2009, bermula dgn biasa2 saja.. ops, bukan biasa2, kalau diletakkan pada satu graf, perasaan, emosi sy ketika itu hampir mencecah paras negatif kott..mungkin ada yg bole agak mengapa.. yg tak boleh agak, biarla lupakan saja.. ;) mac 2009, saya g jalan2 ngan family.. g cameron highland.. seronok!! masih segar di ingtan saya.. jalan2 mmg besttt!!! bulan mei, jun, julai, rutin saya di penuhi dgn keje..keje..kursus..kursus.. dan ant byk2 yg plg menjadi kenangan, kursus induksi.. dan sudah mendapat keputusan pun... alhamdulillah... :) sesi julai 09 polisas (bulan jun-nov) memberi peluang utk saya mengajar student kss, yg mana mengambil masa weekend saya, hinggakan rasa terencat jugak kadang2 sbb xdpt pulang ke kampung.. tp, berbaloi dgn bayaran, dan kerenah pelajar2 senior nih.. SEPT 09, bulan yg paling manis.. kerana, saya diikatkan dengan ikatan pertunangan dgn en cck.. dan bulan2 seterusnya hingga ke ari ni, kami membizikan diri dengan persiapan majlis thn depan nanti.. 


saya percaya, tempoh masa yg diberi utk thn 2009, walaupun tidak 100% tp mungkin lebih separuh telah saya guna ke arah yg bukan membazir2, insyaallah.. kerana itu yg menjadi azam saya, dan itu juga yg saya ingin laksanakan.. 


hidup sy utk thn 2009 juga saya  diizinkan utk mengecapi suka duka kawan2 disekeliling saya.. esp mereka yang bertemu jodoh, mendapat cahaya mata.. penuh la page blog saya kalau nak senaraikan semuanya.. selain dr itu, kisah suka mereka yg dpt sambung belajar, naik pangkat dan bermacam lagi.. kisah duka juga tak kurang.. ttg mereka yang kehilangan.. jgn bersedih hati! itu aje pesanan saya.. :)


dah..
saya mau berhenti menulis ttg memori 2009.. sudah siap sisimpul dalam satu diari..
spt hp saya, ada hmpir 300 sms , semua ttg sipi2 perjalanan hidup sy ngan en cck.. 
semuanya atas izin-Nya.. kan?



mari kita buka diari baru..



ABOUT HOPE..
pembukaan tirai 2010, mari kita penuhi diri kita dgn rasa syukur, rasa rendah diri.. mcm kita bukan thn 1431H yg lalu.. sy mohon, diberi kudrat tulang empat kerat utk menghadapi ari2 mendatang thn 2010 dgn jayanya.. azam sy, belum dituliskan secara praktikal, tp insyaallah saya nampak, apa asasnya yg perlu saya capai utk thn 2010... insyaallah..


hidup ini indah jika semuanya kerana ALLAH...

hidup ini berseri kerana mereka2 yang ada dalam hidup kita.. keluarga, adik beradik, tunang, suami, isteri, kawan baik, kawan biasa2, rakan sepejabat, rakan luar pejabat, rakan blog, majikan, haiwan peliharaan dan apa2 la yg bernyawa..


hidup ini mencabar kerana dugaan dan cabaran yg tersedia..


hidup ini manis dgn semua cita2 yg tercapai..


>semoga saya menjadi hamba yg baik dan berkeimanan tinggi..
>semoga saya menjadi anak yg taat
>semoga saya diberi peluang utk menjadi isteri yg solehah, yg taatkan suami saya..
>semoga saya diberi peluang utk menajdi ibu..

>semoga saya menajdi pensyarah yg cemerlang
>semoga saya menjadi PA yang dpt memudahcara pelajar


saya doakan yg terbaik utk kawan2 semua... maaf semua silap salah saya sepjg thn 2009..
mari kita gegarkan 2010 lak!!! hehehe


p/s: selamat thn baru 2010
      selamat pengantin baru utk cik fazlin (jke polisas) dan cik nazmiah (jka psmza)... 
      selamat berpisah utk kak noi dan en jafni.. saya akan rindu panggilan 'SUE' dr en jafni...


;)

No comments: