(,'') ('',)

Daisypath Anniversary tickers

December 10, 2009

masa anda, masa saya


salam semua..
10 dis, hari ulangtahun seseorang, seseorang yg amat penting pada saya..amat bermakna.. berfikir tentang segala pengorbanan beliau, pemberian beliau, kesabaran beliau dalam mendidik saya, membuat saya terharu..
selamat ulangtahun kelahiran yang ke 52 utk ayah saya yg saya kasihi.. semoga Allah terus melimpahkan rahmat utk en Izazu.. pjg usia dalam keberkatan dan murah rezeki utk thn2 mendatang.. :)
dalam byk2 harapan, satu je paling utama...iaitu, moga ayah saya dapat kembali pindah n duduk bersama ngan ibu saya dan fikri di dungun.. sudah 2 thn seigt sy, PJJ.. Pekan-Dungun.. nasib tak jauh mana kan...

@;>-------

mlm td sebelum tido, sy sempat berfikir sesuatu.. (selama ni xsmpt nak pk2, pun, letak kepala atas bantal, terus lelap..huhuh)..
berfikir tentang MASA.. sepjg hidup sy di Kuantan dalam tempoh 2 thn ni, selain utk keje dan perkara2 wajib lain, ke mana dan di mana masa saya habiskan.. ada kah masa sy byk sy abiskan utk menda berguna, berilmiah, positif atau pun sebaliknya.. ermm.. apa yg saya buat utk isi masa2 yg sy dapat dlm sehari2 itu...
fikiran terus menjalar kepada org sekililing saya..
IBUNDA saya: selain masa utk bekeja, masa dengan keluarga, beliau minat bercucuk tanam bunga2an..kat umah tu, ada pondok khas, utk bunga orkid.. pastu ibu sy suka kumpul majalah Mingguan Wanita dan Mastika.. ada masa lapang, majalah itu yg di bacanya..kira ok la kan..
AYAHANDA saya: saya jarang jumpa ayah saya sejak keje ni..kalau dulu weekend aje la kan..tp seigt sy, ayah saya ni xde hobi khas.. mungkin yg paling nyata, dia suka main golf la..selalu practice kat umah.. dulu, masa sblum renovate umah, time kecik2, bila dia pukul bola, kitaorg adik beradik2 ni la yg kena cr kat mana peginya bola golf tuh.. hobi lain, tentunya dekat kereta2 yg ada kat umah la..polish situ sini.. penah saya kena bebel sbb keta CCA saya kotor, dan sy beri alasan xsempt basuh.. hehe..
ADIK2 saya: lebih tertumpu pada games kot.. still youth..
TUNANG saya: ermm, si dia pun sepjg sy kenal dan berkawan, xde perkara khusus sy dia suka buat.. setahu saya, dia suka bersukan.. suka main bola, suka futsal...dan kadang2 suka heret sy g kedai buku utk beli bahan bacaan.. tp kira ok la, ada koleksi buku kan...
now, move on to my blogger-fwen..
aziyana: minah kecik comel-cute ni, seorag yg gigih la pd pendapat sy.. dulu time dia nak kawen, dia belajar ttg bunga dip, buat sendiri n setahu sy, terima tempahan utk kawan2.. dan skang, berminat ttg decal, decoupage (english style decoration i guess).. tgk la blog dia..sy pun lom smpt menilik betul2 lagi seni jenis ini... umah dia pun xsmpt g tgk..agaknya mmg decorasi inggeris la kot.. hehe tp kira ok la..mmg nampak hasilnya kan....

kak ida: seorg lagi kawan blogger, dan juga officemate, ermm..berminat mengisi masa dgn buat bisnes.. hehe kira ok jugak sbb dpt side-income kan.. pastu setau sy, suka baca n giat mengumpul novel2 inggeris..

ida: sorg lagi teman blogger.. dan sy rasa hobi dia skang ttg cup-cakes yg penah menghiasi blog beliau.. sy ada x masa utk hasilkan mende2 comel dan sedap sebegitu????

huda: puan huda kita ni dalam proses nak dpt baby..seronoknya, ada team kat opis ni.geng2 bakal ibu.. sooo seronoknya diaorg ni, leh isi masa dgn pk segalanya yg terbaik utk baby...sedia itu ini...beli itu ini.. sy, belum lagi la kan kalau bab baby2 ni..

saya lak??? xyah pk jauh2 la..sem ni pun cukup..sy rasa most of the time, sy abiskan utk fikir ttg keje...keje..keje..hampir setiap ari dtg opis awal, n balik ant yg paling lewat, sehingga kan kalau sy balik awal, sy akan kena perli2 manja.. heheh.. xtau la, mungkin sy jenis cenggitu.. petang2 septtnya abiskan masa g riadah kan..main badminton kesukaan ke.. jalan2 ker.. penah 2 3 kali, petang2 tunang sy dtg kat meja opis sy ni tutup buku keje saya, shutdown laptop ni..then ajak balik.. hehe sem ni weekend pun keje secara xrasminya sbb ngajor KSS.. tp tugas itu dah abis minggu lepas.. bermula weekend ni, secara rasmi, sy bebas dr KSS.. huhuh..

sungguh, tgh mencari minat baru selain dr kerja seharian dan favourite person.. membaca? ada la satu dua buku, tu pun xpenah abis... berbisnes? hahah xreti... hehe
nanti la sambung....sehingga jumpa jawapan..

ni sume berfikir sbb usia dah menginjak satu lagi angka..dan nak masuk thn baru dah..kena improve kan diri kita kan....till meet again


2 comments:

All About AnaYna said...

uwaaa....nama i xde pon.sampai ati u x igt kte...hurm.

haime said...

masa ni mana tau ada blog.. hehehe yela2, pas ni akan selalu ada