(,'') ('',)

Daisypath Anniversary tickers

November 20, 2011

bunga hati

salam.. aih, hujugn minggu lagi.. :) *mode baru lepas jawab test CI huhu*

tetiba mau bercerita ttg bunga..  acu bgtau ada tak mana2 girls yg tak gemar bunga? heeee

tgk bunga adalah kegemaran saya.. tapi tak de la obses sgt, cuma bila sesekali dapat tgk bunga, mmg rasa berbunga je hati ni. kat mana2 je dpt tgk bunga kan.. bunga liar tepi hutan pun bersepah. kalau landskap macam kat tepi lampu isyarat atau mana2 tepi pagar bangunan.. paling senang lagi dekat kedai florist la kan.. :)

meh layan gambo bunga2 yg pernah menghiasi hidup saya.. yg memberi makna tersendiri dalam hari yg saya lalui.



jambangan pertama yg saya dapat dari en suami. tp waktu dapat ni belum jadi suami, masih dalah proses mengenali antara kami. dapat ni pun sbb saya merajuk. kalau tak merajuk, ada dpt tak agaknya. heh pasti tidak! :p
ini pun dah lama, thn 2008 kalau tak silap huhu


besar bunga ni. jarang jumpa. saya petik dekat mana ntah lokasi nya, lupa. tapi yg saya igt, ini hari2 hujung puasa thn 2009, juga beberapa hari sebelum mengikat tali pertunangan ngan en suami. :)


eh apa ni?? 
hehe
ini la dua kotak besar gabak nye 
isi dalam nya adalah bunga2 segar dr cameron yg saya gunakan utk wedding saya thn 2010
ada bunga utk pelamin, centerpiece meja makan beradap, bunga tangan, dan hiasan dulang hantaran pengantin pompuan dan lelaki
rm700 semuanya tak termasuk kos postage
hehe


situasi dalam bilik pengantin heheh
sangat bersepah gile ngan bunga2
luckily saya mmg ada seorg sahabat yg sudi bantu utk touch up mana2 idea mengubah.
mengubah? iye sendiri bikin selepas ada buat homework dan review gubahan hantaran guna bunga segar
mmg bukan profesioanal
mmg bukan cantik 
tp hasil keja amatur yg saya rasa saya sendiri dah puas hati
cukupla
dapat buat semua ni (ada masa) utk majlis sendiri dah kira bertuah tauu


taraa!!
mmg tak semeriah hantaran org lain, tp spt kata di atas, sendiri dpt buat dah puas hati kan..

ini buah tangan utk pengantin lelaki
iye, sebelah saya jugak yg buat since sblh suami tak ramai yang dpt bantu dalam pengubahan hantaran


sumbangan isi dlm adalah dr en suami utk saya
tp gubahan adalah utk diri sendiri
pink!! suka warna tuuu

dalam gambar di atas ada satu item yang tak cukup, kombinasi sirih, gelang batal air smayang dan duit hantaran dalam bentuk cek. idea main taram nyee heheh
godek punye godek jumpa laa jugak

oh ya, gambar2 ni dr kamera sendiri aje, bukan dr cd gambar cameraman berbayar :)


ini hiasan tambahan utk bilik pengantin
mak andam saya yg gubahkan
saya cuma siapkan span basah tu je
:)


ini gambar selepas majlis yer
centerpiece utk meja makan beradab
kombinasi ros dan kekwa dan baby breath dan daun paku pakis

pun gubahan dr mak andam


rangka asal pelamin sebelum di tambah bunga2 core :)


ada tompok2 segiempat bunga kekwa kuning dan satu putih dihiasi dengan paku pakis 
idea asal saya
mak andam yang realisasikan 
hihi


ini penghias sudut tepi pelamin

masih mengekalkan kombinasi warna yg asal
bunga tangan gambarnya tiada pulak simpanan dalam laptop

ada dua set yg mak andam gubah guna bunga yg saya beli tu
usha dr jauh je la ekk :)

seterusnya..

bunga apa ye??


bunga pada kek!! 
idea asal nak buh bunga hidup jugak pada kek
tp risau kot terlayuan so kita tukar bunga krim je laa hehehe

kenangan bermakna thn 2010 utk saya dan seisi keluarga



lagi.. bunga yg dpt lepas kawen
sempena konvokesyen pelajar polisas
en suami berkenan bagi sejambak

hehe hadiah sbb dah preggy ker? 

:)

last but not least
bunga yang paling berharga

bunga cinta
bunga kemenangan


nisrin 1st and foremost picture...

enjoy this entry?? 

sekian






















2 comments:

nur easy said...

wow guna fresh flower tu.. mesti segar setaman rumah masa tu kan, sama segar dgn pengantin baru..;)

lg sweet skrg dah ada 'bunga cinta' si kecil tu..;)

haime said...

hihihhi
mmg dah lama punya impian nak guna bunga segar utk wedding.. :)

skang, span basah baki majlis pun ada lagi.. :)