(,'') ('',)

Daisypath Anniversary tickers

October 21, 2009

dia bawa pergi penat saya



salam semua.. ari ni smpi ke umah agak lewat dr biasa.. sbb ada ujian 1 audio visual, abis dalam 6.20pm..pastu g kafe tapau nasik.. lapo, mengenangkan kerenah anak didik ku.. pastu masa kat kafe jumpa g ngan students, borak2 dulu... smpi umah dlm 6.40pm kot..termenung jap 5 minet, sbb kepenatan, mengenang rasa kesunyian dan keseorangan lagi.. xsedo diri betul xsolat asar g..huhu pas solat, doa dibacakan fikiran terus melayang jauh ke Jalan Haji Khalid..pastu terus dial 09-8******..si kecik fikri yg angkat.. rinduu betul ngan adik sorang ni.. dgn suara poyo, tidak ada perasaan, dia berbual dengan saya..

kakak:assalamualaikum..sapa eh?
adik:ho..adik nih.. (bukan dia nak jwb salam pun)
kakak: fikri wat mende tuuu?
adik: duk main..
kakak:fikri..kak no letih la fikri..banyok kije, boleh dok kak no nok cuti ek??(kak no ialah nama panggilan di umah)
adik: kak no dok leh cuti..
kakak: (dgn suara terkejut bertanya) bakpe dok leh cuti nyer? doh letih ni..
adik: kak no dok payoh cuti..terus BERHENTI KEJE.. kabo ke bos kak no, kak no nak berenti keje..
kakak: hahahahaha

advanced sungguh jawapan itu..hilang segala penat bila terdgr suara si comel tu.. dgn lawak selamba nya..saya rasa rindu sgt dengan kerenah dia..pastu terus ckp ngan mak, citer la dialog kami, mak pun gelak besar... dah paham sgt ngan kerenah fikri tu....
doa saya: moga dia membesar dengan baik, menjadi anak yg soleh dan pintar.. amin...

2 comments:

sofia said...

hahaha...comeii je adik akk ya...
mesti besh ada adik kecik...nakal die wat kita hepi....

anyway, ok la...hv a nice day yep =]

zuriani said...

heheh soppii! betull.. kadang rasa fikiran dia lagi dewasa dr umo dia, maklum la sume abg-abg n kakak dia dah besar2.. ni ptg ni nak balik kuantan, sadis rasa nak tinggalkan dia.....