(,'') ('',)

Daisypath Anniversary tickers

October 06, 2009

bila hati mula berbicara

salam semuanya ya.. ntah nape la mlm ni signal broadband mlm ni mcm kureng best aje... byk kali nak try log in page ni, selalu kuar cannot find server.. rasa nak je campak kuar benda alah 3M ni ha.. hehe (alah gimik semata, xkan smpi hati nak campak barang2 yang tiap bulan kene bayo ni haa).. nak upload gambo pun amek masa... sabo je la ye zuriani..

maceh ye kawan2 atas ucapan tahniah dan selamat.. ;)

minggu ni, pelajar sem satu dah mula kembali.. jd secara xlangsung jadual keje kembali berjalan spt sblum2 ni...cabaran betul laa di mula2 kelas tu, nak melayan kerenah raya diaorg..bukan senang nak attrack mereka kembali ke alam perkuliahan ni.. aiseh, xreti nak guna istilah yg sesuai nak menggambarkan keadaan sbnr budak2 ni.. mungkin ada setengah tu sbb mak ayah yg suh sambung belajo, mungkin setengah tu atas inisiatif sendiri, tp bila jumpa kawan2 yg kureng bersemgt waja, mereka jadi down..ataupun mungkin juga takat tu je anugerah yang diberikan.. ntahlah.. apa aku melalut ni pun xtau la bila mengenangkan kerena pelajar sem 1 aku sem nih.. tp, insyaAllah selagi diberi kudrat, mmg aku bersmgt nak share ilmu yg sedikit tu ngan diaorg..cuma kdg2 rasa give-up mengenangkan tanggapan mereka yg apa yg mereka belaja ni sume susah..padahal, aku bersama2 lin berkali2 ulang..pusing pendekatan tu nak bg diaorg paham & igt.. hmm... doakan la anak didik aku ni berjaya seadanya.. :)

gambo2 kat bawah ni, aku dpt dr en cck.. baru dpt ptg smalam... :) yg adik bawah aku snap.. byk gak, tp ant byk2 tu ni ant yang aku suka tgk.. yg lain suka gak tgk, tp mungkin biasa2 je kalau buh kat sini..

dua gambo yang paling atas, menunjukkan sesi 'perbincangan' tu.. masa ni sudah tentu la aku duk dlm bilik.. ngah menghitung saat bila sumenya akan selesai kan.. yang paling penting bila duk tgk2 sume gambo ni kan, apa yg aku rasa ialah soal kekeluargaan tu.. kalau sblm2 ni kan, keluarga kecik ku cuma terdiri dari my parents n hero2 yang 3 tu..pastu mcm org lain la ada pakcik makcik, anak2 diaorg, cucu2 diaorg. tp asasnya, famili aku cuma ber-6 termasuk aku.. tp bila tgk gambo tu, aku dpt rasa yg keluarga tu akan makin bertambah saiznya.. tak terbayang dan tak terfikir pun sume nih sblum nih.. camana ye bila ada keluarga besar nanti.. mampu ke aku handle sumenya? moga Allah mudahkan jalan-ku..

yg betul2 dekat ngan meja makan tu my beloved father (in blue), n beside him is my beloved mother ;) (huiks tetiba rindu kan mereka, bergenang dah air mata ni ha......)

bakal keluarga aku (yg mengahadap lense kamera), eh, ke dah mmg keluarga ye bila dah engage ni? ;)


ada g saki baki nervous, tambah perasaan xcaya melalui majlis sebegini ;)


duk 3g ngan adik no-2, exam kat univ dia, xbalik masa majlis nih.. ;)


mula2 kan, rasa cam xde perasaan pun bertunang ni, mungkin sbb penat buat itu ini..tp bila duk pakai cincin yg en tunang bagi, terasa juga makin dekat ngan dia.. hehe tp kami sama2 amik masa nak terima sume ni. sbb nya kami masing2 terasa pelik & janggal..mula2 tu aku rasa cam baru je kenal dia..mcm nak kena mula balik dr awal ngan dia, nak kenal dia, nak belajar ttg dia.. tp alhamdulillah cepat menyesuaikan diri, makin menerima.. dan yg penting, en tunang sy mula berfikir utk majlis nikah nanti.. :)

utk org tu, terima kasih atas sumenya.. awak ada dalam hati saya.. ;)

5 comments:

nurul aziyana said...

smga impian kan menjadi nyata..

haime said...

puan nurul aziyana, macehhh..nanti nk belajo pasal bunga dip eh :d

ieja said...

hya zuriani... selamat menempuh alam pertunangan.. sama2 la kita membusykan diri utk majlis kawen ye..hehe :)

haime said...

salam n hai ieja.. :) maceh..

All About AnaYna said...

ala...cni pn still xde gak pic saya..hurm..saya mau merajuk la cmni.babai!