(,'') ('',)

Daisypath Anniversary tickers

January 21, 2015

happy 2nd birthday nurin!!

Bismillah..

20 jan 2015, genap adik nurin 2 tahun.

alhamdulillah. selamat hari lahir ye adik. sudah melepasi tempoh 2 tahun. harap terus menerus beroleh kesihatan yang baik.

2 thn juga membawa maksud tertentu buat pencapaian peribadi saya.

1- rekod penyusuan susu ibu.

alhamdulillah. rezeki dr Allah juga. melalui proses menyusukan si dia sorg ni. apa lg yg boleh sy ucapkan, - i've passed it - even not with flying colours.. sbb masih topup susu lain. tp sesungguhnya ia membaiki rekod penyusuan si kakak. well, saya improved kan. mungkin, utk yg akan datang kita improvise lagi. aamin.

jadi dengan ini, sejuta penghargaan dan terima kasih utk setiap insan yang membantu saya dlm proses ini. suami..ibu bapa... orang perseorangan di kumpulan sokongan fb - breastfeeding network dan penyusuan susu ibu, blog-blog yang sentiasa menyumbang sokongan moral dlm post dan artikal.. tips2.. tukang jual pam susu dan aksesori berkaitan.. kawan2 seangkatan yg menunggu semasa saya guna surau ofis utk pumping.. 

ia satu kenangan yg sgt beharga.. 

2- homemade baby food.

ilmu baby food ini bukan mcm tu je bole dapat. kena belajar jugak. sama seperti kes di atas, rekod peribadi di baiki. byk sangat ilmu yang saya peroleh utk perjalanan baby food utk adik nurin.

support group yang sangat banyak di fb, madrasah telegram, page-page bento, buku-buku, blog-blog.. dan setiap satu nya dtg dr penyumbang yang sangat tidak lokek dengan ilmu makanan bayi, resepi-resepi.. 

hanya Allah sahaja yang mampu balas atas setiap satu tu.

3- babywearing

babywearing make easy. dont u agree?

saat ini, sangat ramaiiiii ibu ibu yang membuka mata ttg ilmu ini. 

alhamdulillah. terima kasih jua.



2 tahun adik nurin, selanjutnya, dlm planning mau mencari sesuatu yang lebih serius dia perlu belajar - insyaAllah dalam episod episod homeschooling kami.. moga pengurusan masa si ibu ni lebih bijak.

mlm td, genap 2 thn adik nurin, plan nak bawak dia jalan2 amik angin, tp si ayah mcm penat..end up, xda aktiviti.. ajak mamam nasi jer.. 
kecik lg, xtau apa erti hari lahir. jd rutin yg sama je ye nak? insyaAllah. one day yer.

xdpt tulis panjang2.

entry azam 2015 masih tergantung. niat nak menulis setiap hari pun xtercapai. aduhh..

kawan2,, 
do support me ya

tentang ini 
B & K ONLINE STORE

mohon 'LIKE' me.. browse ye page tu.. mana tau ada yang berkenan.. :)


No comments: