(,'') ('',)

Daisypath Anniversary tickers

October 17, 2012

revise 3/4 tahun 2012 :)

mencuri waktu untuk update blog.. sudah lama rasanya tidak muncul dgn entry baru..

diam tak diam, menjengah jua ke bulan oktober 2012.
syukur alhamdulillah atas setiap anugerah - udara, oksigen percuma, kesihatan yang optimum, kedudukan kewangan, dan masa yang terisi dengan sesuatu.


ingat lagi.. saat ucap selamat datang 2012 (klik jika minat nak baca) antara azam2 saya khusus utk tahun 2012.. 
sekarang oktober kan?
beberapa bulan sudah berlalu.

tetiba teringat lagi.. revise suku tahun 2012 (klik jika minat nak baca)
:)

belum hujung tahun, tapi boleh saya katakan ada antara yg saya idamkan sikit lagi mahu dicapai..
Allah menjawab dan memberi..dengan cara tersendiri..
saat berkira2 tentang persekitaran yg condusif utk menambah ahli keluarga, tanpa sedar, saya sendiri yang kena mencari persekitaran condusif tersebut..
alhamdulillah. itu perkataan yang paling tepat, saat rezeki itu hadir lagi..
namun proses kali ini tidak selancar saat mengandung yg pertama dulu..
kali ini, dua kali ujian ultrasound menunjukkan uri/placenta saya duduk di bawah.
tp sehingga ke bulan ke 5 (last scanning process), doctor belum decide ia kes placenta di bawah tahap/jenis ke berapa..
jadi, besar harapan saya, saat proses ultrasound akan datang, 26 minggu, insyaAllah pada 24oktober nanti, kedudukan placenta akan naik seiring dengan pertambahan ruang dan saiz dalam rahim..
paras hemoglobin juga rendah..below 10mg.. now insyaAllah dalam proses menaikkan.. saya tanak ada risiko anemia..
pls..doakan perjalanan saya dan adinda nisrin ini..
doakan dia kuat..

kudrat dalam pengajian master engineering saya..
masih igt lagi hari presentation projek sarjana 1.
dalam 1000 ketakutan menyerah diri depan panel.
kurangnya persediaan.
kurangnya interaksi dengan supervisor.
disambung semester ini melalui projek sarjana 2. sungguh, belum bersungguh2 lagi berperang.
alahaii..di mana mampu ye saya carikan semangat utk mengadap kembali proses2 tersebut.. dari la compile semula data/maklumat..selidiki software..pencarian data yg sebenar..simulasi..data dan analisis..bla bla..
sungguh, harapkan kuasa magik utk proses yg satu ini...
tp harapan utk habis on-time tidak pernah pudar..tidak pernah padam..
walaupun tiada lagi semangat yg sama saat bermula dulu..perjalanan ini harus diteruskan...
doakan saya jua ye teman2...terima kasih.. :)

rumah oo rumah..
:)
ini dah lama saya redhakan..
tidak dapat hiasi sendiri.. lalui sendiri progress.. 
kerana saya tau Allah mengatur yg terbaik utk kami..
saya simpan harapan utk 'godek-godek' sendiri rumah kedua nanti..ntah bile..Allah jua yg Maha Mengetahui..

kesempatan balik beraya ogos 2012 yg lalu, smpt kami anak beranak luangkan sepetang di kediaman sendiri..belum dpt comeout lagi dengan entry khusus..

tp, momen menjejak sendiri ke rumah sendiri KALI PERTAMA itu sgt mahal nilainya...
alhamdulillah..
walaupun sudah dipisahkan beribu kilometer, alhamdulillah atas ruang dan peluang kami waktu itu..
tunggu yer, entry khas bersama rumah..
:)
progress terkini, sudah ada grill..siap nti my ayahanda akan mintak pekerja2 proceed dgn pasang lampu2.. katil dan meja makan sudah di tempah, tunggu masa je utk hantar masuk rumah.. :)
saya sendiri masih suprise dengan rupa paras grill kami.. my mommy said, tunggu dia turun kuantan baru ada ye gambonyer..

seterusnya kedudukan kewangan..
sob sob
belum mencapai target..
kiki
since gaji masih huru hara, belum teraatur pembayarannya..
kalau ada yg kata org semenanjung yg pindah borneo ni, mahal bayarannya/gajinya..boleh jadi betul..
bagi civil servant la yea..

elaun wilayah 17.5% dr basic..kami takde bantuan sara hidup atau cola tu..jd kalau tinggi gaji basic tinggi la elaun yg ini..
elaun perumahan wilayah rm930..tp itu utk mereka yg berumah sewa atau berumah sendiri di luar kawasan poli..bg kami yg mendiami kuartes poli, salah seorg akan dpt imbuhan tetap perumahan.. dan sorg lagi mmg kena potong la imbuhan tersebut..
takper..takpe..dalam ujian ada kemudahan... kiki
insyaAllah, soon akan dibayar seperti yg sepatutnya...

:)

minggu depan raya qurban..
rezeki kami utk beraya di bumi sabah as permohonan tambang percuma saya tak lulus - tiada lagi bajet.. huhuhu
kalau last minute beli tiket flight, of coz berganda2 nilainya..
jadi kami decide beraya di sini ajer..

as that, wishing all muslims Selamat Hari Raya Qurban..
selamat menghayati erti pengorbanan..

saya..cuba selami lagi..erti pengorbanan dalam tiap2 yg saya lalui..
:)

tak lupa, selamat menghabiskan baki tahun 2012..
sekian.. :)

 



No comments: