(,'') ('',)

Daisypath Anniversary tickers

February 25, 2012

yang ditinggalkan...

salam sayang kawan...


lama kan saya menyepi. :) dek kerana mula kalut + sibuk dgn 'adat resam perpindahan' rutin kegemaran - update blog + blogwalking - terabai juga seketika.
kerenah perasaan lagi.


semuanya cukup menghantui minda & jiwa.


insyaAllah, sebagaimana harapan, proses mengosongkan rumah berlangsung begitu 'bergaya'. tepat jam 4.30pm 22 feb 2012, rumah yg kami diami kosong.. seterusnya dengan iringan doa, agar hari ini 25 feb, barang kami (termasuk kereta + motor en suami) sudah selamat di loading dalam kontena dan seterusnya berangkat berlepas ke pelabuhan Kota Kinabalu dr pelabuhan Klang..


amin..


dalam banyak2 perkara di bumi semenanjung - keluarga tercinta, tempat pertama kerjaya, pengajian - yang begitu meruntun kalbu diusik soal perpindahan ini, ada juga sesuatu yg lain..


apa lagi.. kalau bukan si dia ini..



tersergam indah depan mata.

tinggal beberapa detik shj lagi (dengan izin Allah) pihak pemaju sebolehnya akan menyerahkan kunci kepada pembeli.
termasuk saya.

tapi apa kan daya, (dengan izin Allah jua) bukan saya sendiri yang bakal menerima kunci itu di tangan.
alahai..

tak mampu saya teruskan dgn bait2 ayat dalam muka surat ini.

sedikit rasa terkilan selalu datang mencuit hati, kerana sehingga saat ini rumah yg di beli tidak sekali pun berjaya di jejak. hanya rumah pembeli lain shj yg berjaya mencuri pandangan.

pujuk jua hati ini, agar percaya, moga ada yang lebih baik Allah sediakan untuk saya dan keluarga di tempat baru nanti.

Suria 4 - 08.
insyaAllah, ayahanda saya, akan ambil kunci dan seterusnya melakukan proses sewajarnya - grill - lampu - kipas - air-cond - bekalan air - bekalan elektrik

:)

seterusnya mencari penyewa.

kawan2 area kuantan, berminat?

:)

rasa ralat jugak, tiada kesempatan untuk menghias rumah sendiri yang pertama kali di beli.



6 comments:

Nadiah Sidek said...

seronoknya dah ada rumah sendiri! takpe, nanti balik semenanjung semula boleh hias cantik-cantik rumah tu ;)

jenuh juga ye pindah dari semenanjung ke KK..

zuriani said...

mmg seronok nad.. :) nad bila balik malaysia ni? ke mmg nak jadi org luar negara? hihi itulah nti balik semenanjung arapnya boleh la merasa duk umah sendiri. aminn

sha said...

cantiknya rumah... takpe, dok kk lagi best. pemandangan, udara semua fresh2 ^_^

zuriani said...

sha,, i follow u..

:)

insyaAllah, moga ada rezeki yg lebih terbentang di KK..

Ms SZ said...

Dear, u kenal Safiani Osman tak? Rakan sekelas belajar Dip dulu.

nur easy said...

serta merta ya pindahnya... tak apa semua kan ada hikmahnya. ingat nanti, bila kembali ke semenanjung, dah ada mahligai y menanti ;)

cantik umah u