(,'') ('',)

Daisypath Anniversary tickers

July 21, 2011

sketsa

SKETSA DI PAGI HARI

VENUE: MAKMAL B303, JKE POLISAS

MODE: BUAT EXPERIMEN 1 DC POWER SUPPLY

tetiba ada sorg pelajar tu..

A: CIK CIK...CIK ADA DAH BERAPA ANAK?

AKU: (dalam hati..soalan tak berkenaan pun nak tanya dlm lab, tp layan je) ADA SORG...NAK MASUK 7 BULAN.. KENAPANYA?

A: OOO.. JADI CIK BARU KAWIN LA YER...

AKU: senyum2.. haah, thn lepas (2010)... kenapa?

A: sbb CIK baru kawen la, tak ubah2 title cik kat dalam sistem jadual waktu.. sbb tu kitaorg sume tulis nama CIK..bukan PUAN

hmmmm... ada2 je pelajar aku nih..

satu - mmg aku akui.. most pelajar mmg panggil aku CIK instead of PUAN. kalau pelajar semester 1, panggil cikgu lagi taw..
hihi
aku tak kisah, panggil la pape asal kan tak melampau batas, ada tata tertibnya..

dua - telahan aku semata. mmg agaknya pandangan mereka2 bila ada anak sorg tu,terus di andaikan baru kawen.. agaknya lah.. lama masa perkahwinan tu diukur berdasarkan umo anak pertama. mcm student aku tu, umo dlm 19 thn, tp boleh ckp aku baru kawen sbb tu sistem tak update2 lagi nama dr CIK kepada PUAN.

ok ok sudah2..

mari fokus keje.
esok ptg nak balik kg.

:)

2 comments:

Ida Iar said...

ida pun selalu kena even dh masuk sini mmg dgn title puan dah. soalan student setiap kali mula sem baru.. student:cik ke puan??
>>puan..anak dh dua dh pun.
student:ooo...igt ke cik lg...

ngehehe..rasa mcm awet muda la plak.

btul ckp zu, ape2 salutation student nk bg pun boleh asalkan tidak melampaui batas2 nye.

haime said...

heheh selalunya student laki la yg kena.. pompuan ni dia lebih alert kot.. skali remind, biasanya igt..