(,'') ('',)

Daisypath Anniversary tickers

October 21, 2010

seimbang..

salam..
selalu kan kita dengar hidup ini harus seimbang?
-seimbang dunia dan akhirat
-seimbang dalam pemakan
-seimbang ant keja dan kehidupan peribadi
-dan lain2 bentuk seimbang

termasuk la seimbang ant waktu/saat hepi/bahagia dan juga waktu/saat sedih/stress..

yerr..adakala masa dalam sehari2 ni akan terisi dengan perkara bahagia/manis aje kan.. adakala dihimpit terus terusan dengan perkara yg tak best.

like me now.. esp smalam la. smpi tak reti nak handle 'rasa' stress tu, sbb bimbang baby inside terkena tempias..
tp, mujur, setiap yg kita lalui adalah pemberi dr-Nya kan.
di saat dihimpit rasa tak best tu, tetap ada penyeimbangan.

penyeimbangan yang bagaimana?
sekadar utk melupakan rasa tak best, dan seterusnya, hidup ini sentiasa haru bersyukur.

saya dpt 3 adiah...

1) waktu nak balik dr keje ptg smalam,saya dapat adiah dr bekas student. yg penah saya ajar AV 2 sem lepas. terharu jugak.. :)

2) pulang keje tu, dlm bilik tido, atas meja solek, ada kotak comey, ada baju utk baby. wahh.. bundle adiahnya. td ummi yg dpt adiah. pastu baby lak dpt adiah dr adik saya.
pesan si adik, masa baby kuar nanti (masa due) dia dah kembali bergelar mahasiswa jd kot xdpt balik, dia bg adiah siap2. bila baby pakai nanti, dia mintak saya mms gambar kat dia. insyaAllah..
:) sungguh, buat tak sabar nak tgk empunya baju kuar menjengah dunia yg indah ini.. hihih

3) adiah nasihat dr en suami...

yap... hidup ini harus seimbang..

sungguh, pape yg mendatang, saya tanak ia bagi efek kat diri saya, baby, keluarga, dan org2 sekeliling saya..
pls..

4 comments:

Rih0ney said...

iyer...aku pun asek dapat 'hadiah' je sepanjang mggu lepas & mggu ni...'hadiah' yg lgsg x menggembirakan dr students! :(

haime said...

bawok bersabo ye bakal puan rih0ney.. pasni mesti dpt adiah super best!!

Ezna said...

kalu kite appreciate benda yg kecik2 mesti kita akan happy

haime said...

heheh betul tu cik ezna.. :)