(,'') ('',)

Daisypath Anniversary tickers

May 07, 2009

cerita serabut ayam



assalamualaikum... lama sudah tak menjenguk blog-ku ini.. minggu ni mmg xsempat pun nak meng-update kan diri..hari isnin masuk ofis dah rasa kelam kabut, dgr news dr kak yana aku kena g kursus..3 minggu pulak tu.. 10 mei hingga 29 mei.. lama tu....... risau aku ngan keja2 yg xpenah nak abis ni.. serabut ayam!! heheh


benda yang aku risaukan:




satu.. segala keja2 berkaitan PB..utk 3 kelas.. yg aku belum siap tanda n takde markah.. kuiz 4 & 5, tugasan 2 (baru je students submit).. tugasan 3 n ujian 2 jumaat ni.. silap aku jugak lewat bg tugasan 2 tu, ntah apa yg melalaikan aku..mulanya aku igt dpt settle next week sbb kelas dah abis..tp tula..ntah mcmana kena g kursus..tu yg kelam kabut...nasib lab report n tugasan amali dah settle.......alhamdulillah utk kerisauan pertama.. jd ms yg tinggal sblum bertolak ni, tanda mana yg mampu aje..masa masih ada.....chaiyok!!!




dua..soalan final exam...belum siap!! sedangkan senin nak kena riso dah.. huhuh masa yg ade cuma esok aje..so pas kelas av esok, moga Allah bg aku kudrat utk ke unit exam..mengemaskini soalan n memcetak utk diriso..tinggal satu soalan lg belum taip..ntah napa, sem ni unit exam jke dilanda ribut..yg nak g berkursus ni kebetulan sumenya ppj unit exam..yg buat jadual exam pun..yg buat fail kehadiran pun.. nasib kami......alhamdulillah utk kerisauan kedua..masa masih ada... chaiyok!!!




tiga..utk final exam nanti..sapa nak tolong aku key-in markah pb ke dalam sistem? haa yg ni aku xdpt jawab lagi....insyaallah..ade kemudahan dr-Nya




empat..psl exam lagi... paper av hari kedua peperiksaan, 19mei.. so aku berharap sgt weekend tu aku dpt kembali ke poli utk amik paper n tanda masa kursus nanti... segan pulak nak mintak tlg kawan2 se-angkatan tanda kan..tanak..tanak..sblum ni aku sikit punya smgt nak tanda paper final diaorg..sampai masa kena g kursus pulak dah... aku arap weekend tu free la dr kelas, sbb dah pakat ramai2 nak balik ke poli... tp membe aku ade call urusetia, dia org nak buat kelas jugak sabtu tu, supaya cpt abis..dlm 26 mei dah abis... huhu.. whatever, alhamdulillah jua.. masa masih ada... chaiyok!!!




lima..pasal exam lagi.. kes mastersheet pulak... aku ketua bhgn mastersheet ni, tp rasa ralat pulak kalau aku xde masa org duk sibuk buat mastersheet tu..nasib tilka masih skali ngan aku.. aku harap boleh berjalan lancar la bab2 mastersheet ni ha... aku harap aku smpt play my role bila abis kursus utk mastersheet ni..tiap2 sem, bab mastersheet ni ade je cerita tersendiri yg sedih2 lak tu....hehe mohon sgt dimudahkan urusan kami ya Tuhan dalam menjalankan ibadah ini...




ok..tanak citer pasal risau2 dah...pasni tinggal lagi nak buat je keja mana yg sempat..okey bebeh!!




dlm duk busy2...sempat jugak kesedihan melanda diri aku..lama nak g kursus nanti, jd mesti aku kena jauh dr seseorg itu kan.. skang ni dia pun xde kat sini smpi ahad.. peg kl, urusan keluarga... n aku tak tau smpt ke x jumpa dia sblm aku bertolak g kursus nanti... hanya pesanan dia je yg terngiang2.. huhu...antaranya, walaupun dia tau aku jd serabut ayam mengenangkan kena g kursus time zon kritikal ni, tp dia ttp suruh aku bersyukur dpt pegi kursus tu..n dia pesan kat sana jgn lupa dia.. hmm...taktau laa..mlm td, pengalaman pertama bg aku..hntr dia naik bas.. sedihh tau!!! tp xde la menangis..kalau sblm ni aku cuma tgk pakwe n makwe lain je hntr pasgn dia nak naik bas...aku nampak reaksi mereka tu..kali ni aku sendiri yg merasainya.. sedih jugak la kot.. yg dia pulak asyik risau aku balik sorg ke poli...maklum la malam, n aku xbiasa drive sorg2 kat bandar..tambahan dia tau yg aku ni penakut bila bab2 drive ni,,tp alhamdulillah...i manage to do it.. :)) kalau nak citer psl sedih2 bila berjauhan ni boleh aje, tp kena kuat la.. cthnya mcm ari cuti gini, slalunya g breakfast atau lunch sama..ari ni cuti xdpt la kan.. dia siap tanya aku nak makan camana dia takde.. alahaii.. sayu hati..... Tuhan je tau. semalam dia bwk satu bungkusan adiah..utk si comel hanna soffiea, anak buah baru dia.. baju baby dalam kotak bungkusan tu..n yg aku suprise, mmg pembalut tu cantik..siap ade riben.. terus.. tanpa berfikir, aku terus komen dia, yg dia xpenah bg adiah berbalut2 mcm tu utk aku selama aku kwn ngan dia... n apa yg dia jwb tanpa smpt aku abiskan ayat.. 'abg dah agak zu akan ckp mcm tu'... huhuhuh sedih pulak bila dgr ayat dia.. aku bukan nak tunjuk yg aku giler adiah... tp hati pompuan... mudah terusik kot... n aku sendiri tanya diri aku semula, penah x aku bg adiah berbalut mcm tu kat dia ek??? setakat letak dlm paper beg ade la.. adilkah bila aku komen dia mcm tu?.....salah satu adiah yg dia penah bg n special aku kira sbb aku xpenah dpt dr mana2 lelaki sblm ni... cuba teka pedia.. hehehe






bunga ni mr cck bg hari last sebelum cuti sem semester lepas..ari tu mmg aku busy ngan mastersheet jugak.. tak puas aku tgk bunga2 ros tu.. kalau sblum ni dia suka bg bunga kertas yg dia petik.. n aku suka letak dlm CCA aku tu smpi la bnga kertas tu layu..bila yg boleh dpt bunga mcm ni lagi?? heheh



oklah..aku nak smbung wat keje..moga dia pun xlupa ngan aku...insyaallah..amin.. take care sume....

No comments: