(,'') ('',)

Daisypath Anniversary tickers

April 24, 2009

cerita jumaat

assalamualaikum..jumaat di jke..waktu rehat agak panjang dr biasa.. aku xbalik umah pun tgh hari ni, saje nak abiskan masa diofis..lagi pun diluar sana ter-agak panas, aku xsanggup! hehe mmg, aku ni sedikit puteri lilin..mak aku pun labelkan aku mcm tu..selalu keluar ayat dr mulut ibunda aku 'x boleh panas sikitt...' heheh ntahlah... duk opis pun aku xbuat keje p&p, sungguh, hilang sedikit kosentrasi..taktau kenapa, nak kata penangan kena audit, aku xkena pun..even jbtn aku pun auditor tu xdtg jugak..hishhhhhhh, xabis2 g ke citer odit2 ni..udah2 la.... :)

so, masa aku, aku guna utk tgk blog2 kawan2 kpd kawan aku...n rata2 sumenya bakal pengantin...seronot membaca blog diaorg..mcm2 cerita pasal nikah kawen, yg rata2 menyentuh bab2 persiapan.. hehe n mcm biasa, emosi aku tersentuh jugakla..bila aku boleh melalui sume saat tu.. hanya Tuhan je tau bile akan tibanya jodoh aku...cuma aku selalu berdoa, jika seseorg itu terbaik utk aku, duniaku, akhiratku, dan agamaku, dekatkan la hati aku dgn dia..dan jika sebaliknya, jauhkan la dia sejauh2nya.. bukan sikit ujian yg aku lalui dgn dia..kdg2 aku teringin nak bukukan dalam satu buku supaya sumenya ada kenangan yg boleh dijadikan panduan.. insyaAllah, aku yakin saat itu akan tiba jua.. (aku blurr seketika.....) ntahlah, rasa banyak benda pulak dtg dlm memori aku ni haa..udahla pk yg bukan2..meh concerntrate keja lak..

esok nak g hantar CCA ke pusat servis, ade ke patut motor utk sembur air wiper tu boleh rosak..ganas sgt agaknya aku ni.. hehe taktau la lama ke kejap boleh siapnya.. dah book awal2 mr CCK mintak temankan.. huhu mr CCK sejak ade CCK begitu komited mencari ilmu penjagaan kereta..cara nak basuh lah..cara nak polish lah..air wiper tu pun menjadi topik bualan... tp bagus jugak, sbb aku pun boleh tmbh ilmu.. mlm td kuar nk g setelkan hutang2, sblum tu dah dipesan bersihkan bhgn CCA yg ada calar..hehe mmg ade pun yg calar kat bhgn bawah body keta tu, tergesel dgn menda ntah.. n mlm td aku pun bersihkan la dr kotoran tmpt calar tu.. n smpi kat tmpt yg dijanjikan, mr CCK pun tunjuk la kat aku cara2 nak polish tmpt calar tu..aku lupa nama benda tu, wax apa ntah, warna krim pekat jugak la, gosok kat sponge n sapu kat tmpt calar tu.. pastu biarkan kering je.. pastu selang sejam kot, dah kering, dia tolong bersihkan... n dia panggil aku tgk.. eh eh.. dah hilang dahh kesan calar tu... aku kagum!! heheheh tq la ye mr CCK.. pastu, terdgr pulak kat gegendang telinga aku 'haaa tu la, kalau bg org beli car polish yang harga rm100 lebih tu lagi bagus' huhuuu mcm2 laaa... nasib la dia tolong polishkan tu free aje chargenya guna lak car polish yg harganya rm20.. itu baru yg polish, belum utk basuh body, polish tayar, nak jaga leather seat lagi, cermin lagi.. hohoho bukan senang.. aku pulak, xsuka kalau CCA aku kotor atau comot, nanti kena bebel ngan ayahanda aku... hehe nasib la CCD mak aku yg basuhkan. CCD lagi besar, lagi payah nak jaga.... hmmm.... aku teringin nak hntr keta g basuh wax yg dlm seratus lebih tu harganya..agak2 berbaloi x?? nantila, ade dpt duit tersepak aku g la kot..
ermm..weekend ni apa aktiviti yer..oh, aku hampir terlupa..ahad pagi.. ada kelas ganti... hishhh... moga aku rajin n semgt la nak buat kelas tu dgn sebetulnya. xsabo nak abiskan silibus, xlama lagi nak final exam.... dah 2.30 dah, aku nak turun g solat..ptg2 ni xnak lagho2 dah..nak tanda lab report. xpuas g tgk seseorg ari ni.. sape ek???? adala! ok... till meet again...adioss

No comments: