(,'') ('',)

Daisypath Anniversary tickers

April 30, 2011

selamat hari perkerja

salam semua..
:)


hujung minggu lagi, and plus one more day extra, due to labour day fall on sunday, n monday will be my public holiday! yess, cuti!!


hari pekerja??


ok la, selamat hari pekerja utk semua pekerja di dunia ini. teruskan pekerjaan kita dgn baik, pikul amanah yang di beri seadanya, tabahkan hati dgn dugaan yg mengiringi.. chewahh..






saya secara rasminya telah lapor diri sebagai seorg pensyarah DC41 @ jke polisas pada 16julai 2007. 16 julan 2011, genap 4thn kan? dan sepjg tempoh nak masuk 4 thn ni bermacam kisah dan ragam saya lalui.. terlalu banyakk, sampai secara peribadinya, tak tau nak cakap momen mana paling indah kalau bercerita bab keje.. 


DC41-bergelar sbg guru sandaran tidak terlatih.. lama jugak la bergelar GSTT tu, sbb dilantik bekeje ketika tiada kelulusan master, hanya degree. 
bila nama GSTT ni, banyak sket kenangan yang pahit (tp best utk diigt kot), antnya kami ni hanya pekeje kontrak, jadi tak layak dpt cutiii..hny bleh cuti tanpa gaji (tapi unpaid leave ni akan bg kesan pada perkhidmatan), pastu gaji pun bg by cek je..
masih igt lagi, ms dpt gaji 1st, bulan 10 2007, ramai2 gi clear check kat Bank Islam.. heheh
pastu, kalau nak cuti lebih time raya, dan kalau tanak amik unpaid leave, kami pakat ramai2 dtg keje sabtu dan ahad, sbg ganti hari utk cuti nanti.
:)
ckp macam senang, tp masa tu Tuhan je tau, kita ni macam dianak tirikan. 


so bila leh jadi pekeja bukan kontrak ni? ce cite..ce cite.. :)


bila dah selesai ambik KDC (kursus dlm cuti), --> diploma pendidikan di maktab perguruan. tp sbb masa intake saya tu, skim DG di politeknik akan ditukarkan ke skim DH, so KDC dimansuhkan dalam skim DH, automatik yg takde KDC ni akan dilantik dulu, then baru g kursus tertentu yg mungkin setara dgn KDC.


lagi kengan masa DC41 ni, time mula2 masuk, kita ada orientasi tau. haha kena cuci bangunan kelas. heh agak2 leh imagine apa kita rasa?
pastu time student cuti, kita2 kena buat pelupusan aset, berpeluh2 duk cari harta kerajaan yang dah bleh lupus.


skim DH dilancarkan thn 2008.


DH41 thn 2008- kita dilantik dalam perkhidmatan selepas lulus temuduga dgn SPP. suruhanjaya perkhidmatan pelajaran.


interview tak silap bulan mei 2008 mcm tu, tapi tarikh lantikan di backdate ke 2.1.2008. hehe syukur!!


momen indah masa hari interview lantikan, kawan2 gelar saya library bergerak.. ;)
momen tak berapa nak indah, ngah gaduh ngan buah hati masa tu. buah hati yg jadi en suami skang. :)


dah dilantik ni, bos tak panggey day GSTT..tp ada panggilan baru utk batch kami ni. tp lupa dahh


DH41 thn 2009-thn utk melengkapkan diri lagi dgn syarat utk di SAHkan jwtn.
g induksi..
g KIPA (ganti kdc)..
g btn..


DH41 thn 2010- alhamdulillah, dah dpt surah sah jawatan. hoyeahhh! dgn pilihan skim pencen..


DH41 THN 2001 - :)
baru dpt surat permberian taraf berpencen.


dan
saya masih spt sediakala. masih diberi tanggungjawab dlm pejabat. dgn jam kredit 16jam mengajar, biasanya 2 kelas utama, 1 kelas projek, dan bakinya adalah assist kelas lain, tak lupa pegang potfolio unit peperiksaan jbtn dan penyelaras KSS (potfolio TSP); saya masih berharap dlm2 hari2 sy berkeja, saya ikhlas dgn amanah yg diberi, syukur dgn kudrat yg Allah bagi, kuat utk fight segala masalah.. aminn..


now, sy juga bergelar pelajar master secara pesisir, dgn harapan boleh grad, dan boleh bg bonus utk masa hadapan. 


sy juga kena curi masa utk buat research biarpun secara kumpulan, utk cubaan memohon naik gred ke dh44, bukan sekadar research ok, ada banyakk lagi kena lengkap kan diri..tp satu satu lahh. bukan pangkat sgt yg dikejar, cuma selagi ada kudrat utk naik taraf kehidpn, kita kena cuba.


di saat di tanyakan berminat atau tak nak jd pegawai exam oleh ketua unit exam di unit pep polisas, saya dh rasa ada yg nampak keja saya. tp saya masih junior. saya rasa belum mampu utk jadi peg peperiksaan polisas. cukupla saya 'master' dalam urusan peperiksaan jke. ;)


rasanya itu shj sedikit perjalan berkeja.


w'pun dah nask masuk 4thn, tp rasanya tak pernah jemu tgk bangunan jke polisas. kerana di situ, sumber rezeki saya..


lagi sekali, selamat hari pekerja semua..















1 comment:

Nurul Iva said...

Saya bakal menjawat jawatan DH41 multimedia. Seronok baca entry saudari, sekarang masih menunggu surat posting. Any tips for me as a new lecturer?