(,'') ('',)

Daisypath Anniversary tickers

May 07, 2014

post khas utk si dia..

Bismillah..

Assalamualaikum.

Entry khas untuk perempuan comel dalam gambar di atas.

senang dengan panggilan kak siti. :)

sedikit intro, kakak ini datang ke borneo seangkatan dengan saya. feb/mac 2012. tapi istimewanya kak ct n suami, cukup 2 thn 2 bulan mereka di borneo, hari ini, 7 mei 2014, telah berangkat semula ke semenanjung, menyambung bakti di politeknik di utara sana.

:)

apa yg istimewa? datang kami bersama2, pulang nya ke semenanjung, mereka dulu. dan simboliknya, meninggalkan memori dan kenangan tersendiri buat teman2 di borneo ini. 

gmbar kak ct ini sy snap ketika beliau berucap sempena majlis perpisahan yg jabatan buat utk mereka dan juga meraikan staf pppt yg baru berkhidmat di jbtan kami. ant bait2 ayat kat ct dlm ucapan beliau, 'kali terakhir rayuan mereka (utk balik ke semenanjung) adalah ketika ketua pengarah berkunjung ke politeknik kami, kalau dapat, dapat la.. kalau tak dapat, duk la sini.. sini pun best'. hihi rezeki sungguh kan. Allah makbulkan usaha mereka.

kak ct sendiri penah pesan, kena usaha lebih la kalau nak balik cepat2. kekeke

sungguh, berkali2 sudah sy tulis, di blog atau pun fb, bukan tidak suka utk berkhidmat di sini, cuma, kejauhan dr bumi yg menjadi nadi dan jiwa buat ia rasa ralat.
hari ini, jumpa lagi satu bidalan dr seorg teman

berkerja di semenanjung, mmg stress... tp stress itu hilang saat pulang ke rumah. (maklum la kg sendiri, tanah air sendiri)

bekerja di sini, ada rentak sendiri.. tp jeng kreng bila balik rumah
(hahah, ayat sy sendiri tu)

well said, Allah sedang memberi banyak rasa.

sudah la melalut wahai zuriani. kata entry khas utk kak ct kan.

maaf ye kak ct.

buat kak ct, suami dan anak2..

saya dan suami mmg tak punya hadiah khas utk kak ct bawa sebagai kenangan ke semenanjung, bak kata kak ct awal dulu, tak sedih mana nak tinggal kami2 org semenanjung ni, sbb nti bleh jumpa kat semenanjung.. kalau dengan saya, bleh jumpa kat fb kan..hihih
cuma yg kami ada, iringan doa, supaya kak ct selalu dalam lindungan dan rahmat Allah walau di mana berada. semoga selalu dalam kesihatan yg baik. insyaAllah. mintak maaf ye atas segala silap salah.. terima kasih atas semua bait2 ayat kat ct dan suami. panjang usia kita bertemu lg.. post/entry ni bleh kira adiah tak? kekeke 

sampai jumpa lg. selamat meneruskan kecemerlangan di tempat baru. 

:)

7 mei 2014.

1 comment:

Unknown said...

As salam zu,

Sedihkan bila ramai org2 disekeliling kita pindah smula ke semenanjung..in sha Allah masa kita akan tiba juga nanti...

Take care :)