(,'') ('',)

Daisypath Anniversary tickers

April 23, 2014

babywearing make easy :)

assalamualaikum wbt :) :)

it is my 410th post. yeayyyy!

 












jumlah pengunjung saat post ini di taip.
terima kasih.

:)

tak pernah kongsi pasal babywearing kami di sini. saja je la hari ni nak letak pic babywearing adik nurin zahra utk setahun pertama dia.

 nak kata bagi review pun tidak la, sbb entry tergesa2. kiki

jenis carrier : soft-structure carrier
brand : action baby carrier
price : rm375
boleh tampung berat baby sehingga 18kg
kedudukan : tummy-to-tummy position & back-carry



 si adik dalm ssc
kakak dlm stroller

syok 2 2 tido..

 tummy-to-tummy position
:)


 post yg paling comel di mata saya 
:)


 apa yg si pemakai bw ni paling suka, ialah...hands free.. anak pun cuci mata tgk mak/ayah buat apa, dan mak/ayah pun masih boleh buat kerja mcam biasa. shopping la cth nya. tp di rumah, pernah juga bila si adik tak mo duduk layan diri, sy juga bw dlm rumah..

dulu masa dalam pantang, tetiba wording 'babywearing' dtg menerjah.

masa tu duk tgk you tube shj.

3 jenis babywearing gear yg saya tau:
ring sling
wrap
soft-structure carrier

kemudian baru jumpa group fb

di sini saya senaraikan, mana tau boleh membantu

FSOT BW

 jom gendong

1203 Kids Boutique 

 

   saya beli di sini
Sushibee BW

fb sushibee bw kota kinabalu

memula nak memilih mana satu yg sesuai tu mmg masalah juga. sbb tu kena rajin baca review dekat group atau blog mana2 yg terjumpa. dan satu peringatan jgn beli yg fake tau... sbb ada kes buckle tercabut masa carry si anak.. huhu

ada juga yg terjual di pasaran, jenis carrier yg anak mengadap ke depan tu. dr pembacaan yg tu jenis yg tidak di galakkan sama sekali. tgk bentuk paha anak. sepatutnya M-shape. sbb tu kalau search, ssc yg sohih, hnya ada 2 posisi. takpa, sblm beli, baca dulu review dr group tu.

mcm kes saya, dah beli ring sling jumpsac dah pun sbnrnya..tp x reti pakai, dan masa nak belajar pakai tu, mmg ada sifu di group yg lokasi berhmpiran saya pada masa dalam berpantang tu, tp ada aje penghalang yg nak jumpa2 tu.. sudahnya tersadai la ring sling tu.

balik kk, baru search lg detail. tp terus decide ssc. saya mula dengan sewa dulu selama 2 minggu. then hubby pun setuju. saya beli la satu.. hehehe


cuma, nak up satu isu di sini, adalah sangat normal, once u carry anak, org sekeliling tak akan malu2 cakap 'mcm rupa org indonesia' dan dan jgn pelik kalau org yg cakap tu dtg dr kaum kerabat sendiri. hihihi itu luahan yg selalu bleh dijumpa dr group fb tu. hehe takpa, benda baik selalu akan ada org dok ngata. spam la wall sendiri dgn gmbr2 mat salleh bw lah. biar terbuka sket minda tu.. 

tp saya lebih juga idea suami. abaikan. ignore shj. sbb tu ant saya dan dia, dia lg byk carry anak, walaupun corak carrier tu xde mirip yg lelaki sesuai pakai punn.. taapii sbb dia suka boo layan, jd carry je la anak. betul jugak, kalau nak fikir cakap org, bila kita nak merasa carry anak. buh dalam stroller pun bukan semua tmpt pun bole lalu. org nak naik eskelator pun susah dowwww.. heheh

:)

jgn risau ye mummy, as long as, your baby is safe, near to you, keep up on babywearing. 
insyaAllah.

naaa, gmbr curi dr group fb.
happy babywearing moms and dads.

 

No comments: