(,'') ('',)

Daisypath Anniversary tickers

March 08, 2014

bebelan pagi


assalamualaikum maccccccc

tiap kali sampai aje bulan mac, bagaikan ada hari yang mesti diingati. 2 tahun di atas merujuk kepada 2 tahun sudah kami berada di bumi kota kinabalu..

merenung2 dlm tempoh 2 tahun ni apa yg saya belajar ye? ada apa2 tak yg improve diri?

sambung merenung lagi..

2 tahun di sini, alhamdulillah, kesihatan diri baik,, nikmat kesihatan laaa yg boleh dikatakan paling beharga.. alhamdulillah.. kalau tentang balik kg, jenguk ibu bapa, sudah tentu bukan sekerap sewaktu di semenanjung dulu, tapi, masih tetap ada peluang. 2012, 2 kali balik sana.. 2013, sekali, 2014, setakat ni baru sekali.. mak ayah n adik2 pun ada mai sini.. 2 tahun di sini, banyak lg cebis2 bekal hidup sy belajar...2 thn di sini, Allah bg saya satu lagi rezeki anak perempuan.. kalau tentang kerjaya, langkah seterusnya, moga dapat pengesahan jawatan memangku gred 44 ni.. kalau tentang pengajian, alhamdulillah, saya dah berjaya selesaikan thesis.. ini antara anugerah terbesar setakat di sini.. :) selain tu, hidup mcm biasa la.. sekarang suka explore ttg baby food,, byk dah buku resepi menu cilik.. mengatasi passionate semasa gila bercd.. hehe

apart from all, saya mmg punya orang2 yg menyokong saya,, suami..byk belajar mcamana nak handle rencah kehidupan.. ibu bapa.. kawan2 jauh dekat.. anak2.. adik2 didik... terigt kata2 seorg teman yg jga arahan pindah ke sini.. bilang dia, hanya student aja yg buat dia rasa sedikit kuat.. tears,, betul.. semasa mengajar..semasa bekongsi ilmu.. bagaikan ada sesuatu yg Allah mudahkan.. mereka buat sy tak rasa saya jauuuhhh dr kampung halaman.. semangat utk tgk mereka belajar sesuatu dlm kelas kita.. Allah kan Maha Mengasihi.. Allah tarik semua pandangan mata kehidupan sy di kuantan,,, Allah ganti yg lain.. 



siapnya thesis syatas keizinan Allah dengan bantuan adik, sokongan moral suami dan bonda, bagaikan menyiapkan satu diari penuh semua kenangan saya bersama seluruh warga master engineering saya ni... kenangan bersama classmate, ruang belajar, pensyarah, kewangan dan masa2 yg sy tinggalkan keluarga.. :)

insyAllah, pjg usia, merasa sambung belajar lg tak ye?? heee



yaa, her bento! subuh2 suka challenge diri, berperang di dapur.. heeee

terpaksa stop sini dulu.. waiting 12 mac to come.

terima kasih sudi baca titipan nota hati saya.. :)

No comments: