(,'') ('',)

Daisypath Anniversary tickers

May 01, 2009

polisas...

assalamualaikum sumenya.. quite a long time (for a few days) not update my page..mana taknya, seminggu itu berlalu dengan agenda2 penting polisas.. wah wah bunyi mcm gempak jer.. hehe tp betul ni, aku sebagai seorg staf polisas sedikit sebyk membanting tulang 4 kerat (bukan karat) utk menjayakan agenda penting untuk sejarah polisas thn ni... hihihi

27apr 2009 - hari sambutan 40 thn politeknik (i.e Hari Politeknik)
hari itu disambut setahun sekali oleh sekalian politeknik, tp lainnya sikit thn ni poli merayakan 40 thn sistem poli ungku omar.. polisas belum berusia 40 thn lagi.. hmm..mcm thn lepas, sume staf n pelajar poli kena berkumpul kat pdg, n this year veneu yg sama, dekat kampus B, bezanya, aku xpegi pun hari sambutan tu.. hehe aku bersama ngan sifu aku 'mengambil kesempatan' utk tidak membatalkan kuliah, sbbnya banyak silibus yg xabis lagi.. pagi itu, rasa smgt tgk sume opismate ngan pakaian sukan..pegi dgr amanat pengarah n ade aktiviti senamrobik.. takpe la..insyaallah, pjg umo thn depan ade lagi.. sblh petangnya ada rehearsal konvo.. penat!! penat menunggu satu hal.. mcm kelam kabut.. pasal pemberian pingat ketua jbtn..xnak cite pjg2.. usai raptai, bergegas pulak aku ke dewan tmpt konvo sbnr..aku n kak ema n masturina nak kena pastikan album2 utk para lulusan dah di susun.. susun bilang angkat..sedar2 kul 6 ptg dah.. kami penat! xsabo nak balik.. heheh tp....pas solat, xbalik umah pun.. aku kuar ngan mr cck.. rupanya, org itu menang tmpt ke-2 larian tu..so, bak kata dia kena bg adiah sesuatu sbb menang tu..so kami g tgk wayang... heheheh

28apr - sidang pertama n kedua konvo
aku jd album person utk sidang kedua, sblah ptg, tp saje menempel kat belakang stage dewan tu, tgk kak ema n masturina.. berdebo pulak eh.. ye la.. ngan baju jubahnya..ngan duk atas pentas nye.. walaupun role nye kecik.. tp faham2 la, selagi xlalui saat tu, curios jugak.. settle sidang kedua, aku dah boleh senyum lega.. abis dah tugas aku sempena konvokesyen ke 30.. thn ni xsmpt nak bergmbar ngan jubah konvo...

29apr - aku @lhdn...
aku mengambil kesempatan ari rabu tu g lhdn ngan sheda, kak sal n hazila.. hmmm... ramai org sgt! maklum la..dah last minute punye keja kan..dah la byk kaunter kena g.. alhamdulillah, disbbkan gaji aku yg bercukai tu masih dibawah nilai 20K, masih dpt rebate bernilai rm350.. kalau ikut kiraan, aku kena byr dlm rm347..tp sbb dpt rebate tu, kira cancel la cukai nyer.. hehe alhamdulillah... ptg aku ada kelas.. ops! lupa, nak g tgk control room dewan konvo..esok masih ada.. hehe

30apr - hari t'akhir konvo
seawal pagi aku dah berkampung dlm bilik control room dewan konvo.. :d seronok!!! masa tu la aku kenal alat bernama switcher, video distributor..n paling penting pengalaman tgk sifu aku jadi switcher dengan org2 kuat kamera.. aku tgk sendiri mcmana proses itu berlangsung..nak amik shot kamera yg mana..yg memberi arahan kena jelas, yg terima arahan juga kena cepat buat tindakan.. aku rasa mcm duk dlm studio rakaman utk life telecast pulak.. tq en ari n the rest, bg saya pengalaman tgk sume tu.... :D sungguh, ilmu itu dimana2... kan..kan..kan..

abis cerita konvo, aku mengabiskan cuti hari buruh sedunia ngn weekend kat umah.. alhamdulillah.... seronok.. rasa yg xboleh dibayar bila berada kat umah.. minggu depan..cerita exam pulak.........

No comments: